Novinky
Project 8 odhalen! Nejsilnější Jaguar zní bestiálně
Nejvýkonnějším silničním Jaguarem všech dob překvapivě není ani uřvané sportovní kupé F-Type, ani jeho větší příbuzný, brutální Jaguar XKR-S. Je to základní model XE, nejmenší sedan v nabídce značky. V tomto případě se však výkony i cenou hravě vyrovná tomu nejlepšímu od Jaguaru.
28.6.2017
Jaguar Project 8, nejrychlejší šelma.

Nekompromisní konkurent pro ty nejostřejší verze aut, jako jsou BMW M3 nebo Mercedes-Benz třídy C od AMG, se konečně ukázal světu. A minimálně pokud jde o výkon, s přehledem je překonává. Pětilitrový benzínový osmiválec pod kapotou je přeplňován s pomocí kompresoru a celkový výkon je rovných 600 koní. Díky tomu britský supersedan zrychlí z nuly na 60 mil v hodině (97 km/h) za pouhé 3,3 sekundy a maximální rychlost činí 200 mil v hodině, tedy přes 320 km/h.

Přitom nejde o vyložené lehké auto. Navzdory širokému využití karbonu a dalších lehkých materiálů Project 8 proti sériovému XE znatelně přibral a váží 1745 kilogramů. Může za to nejen obrovský motor, ale i spousta závodní výbavy. Project 8 má totiž být skvělý nejen na silnici, ale také na okruhu. Jen se podívejte na ty obrovské zadní pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 – zadní náprava musela být rozšířena o celých 110 milimetrů a kvůli dvacítkám vpředu byla maska s předními světly předsunuta o 14 milimetrů. Ze standardního XE lze ve skutečnosti použít pouze přední dveře a střechu.

Luxus nečekejte

Na asfalt přenáší sílu motoru pohon všech kol a osmistupňová automatická převodovka. Ta má údajně být dosud nejrychlejší převodovkou od Jaguaru, pohon všech kol je zase vylepšenou verzí pohonu z Jaguaru F-Type SVR. I ve srovnání s ním však má být Project 8 podstatně více hardcore a cílem prý rozhodně nebylo vytvořit pohodlné auto na každý den. Navzdory tomu však v nabídce výbavy najdete třeba Wi-Fi hotspot.

Zmínit musíme i obrovské brzdy s kotouči o průměru celých 400 milimetrů. A pak je tu také ten zvuk, přesně takový, jak byste od rychlého Jaguaru čekali. Chuligánské nakřáplé burácení, které doplňuje nepřeslechnutelný jekot kompresoru. Škoda, že ho ve skutečném světě jen tak neuslyšíme. Vzniknout má totiž nejvýše 300 ručně vyrobených aut, všechna s volantem vlevo. Cena? Skoro přesně 150 tisíc liber, tedy něco málo pod 4,5 milionu korun.

 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama