Novinky
Prohlédněte si nové BMW X3 ještě před premiérou
Jen málokdy se stane, že se některé z automobilek podaří utajit nový model až do chvíle oficiální premiéry. Ani nové BMW X3 není výjimkou. Tentokrát ovšem unikly takřka veškeré informace.
26.6.2017
Nové BMW X3 se předčasně odhalilo.

Dlouho se na ni čekalo a dočkat jsme se jí měli až za nějaký čas. Díky hongkongskému zastoupení ale víme vše. A víme dokonce i to, jak bude jezdit prozatím vrcholná verze s označením X3 M40i, která dostane do vínku hned 360 koní. Ale popořádku.

BMW X3 s kódovým označením G01 bylo mnichovskou automobilkou vyvíjeno opravdu pečlivě. Možná že se to totiž nezdá, ale jde o jeden z klíčových modelů. Svědčí o tom i fakt, že X3 se jako jediné SUV dostalo také do repertoáru automobilky Alpina, která svá auta staví jen na těch nejlepších „bavorácích“. V zahraničí se lidem zkrátka více zamlouvá o něco útlejší SUV než u nás. X3 tedy musela být doladěna na všech frontách.

Evoluční zvenku, revoluční uvnitř

Vnější design lze označit za evoluční, držící se jasně nastavených pravidel a kombinující již známé křivky z nových modelů řady 5 a 7. Zdá se také, že nové BMW X3 bude mít vlivem vysokých čelních světlometů tak trochu vykulený výraz, ale na oficiální soudy si samozřejmě počkáme až do chvíle osobního setkání.

Naprosto zásadní změnu však prodělal interiér, který jsme sice vypátrali jen na jediné fotografii, je z ní však patrné, že právě zde BMW hodně měnilo. Ostatně interiér byl místem, které nejen kolegové novináři, ale i sami uživatelé X3 a sesterské X4 označovali za jednu z dosavadních slabin. Nyní je téměř jisté, že tomu bude naopak. BMW X3 totiž v interiéru stmelí všechny přednosti větších sourozenců a je jasné, že v Ingolstadtu z něj budou mít pořádné vrásky na čele.

A co motory?

Z dostupných informací prozatím víme o třech agregátech. Později ale přibude také hybridní verze a vrcholem nabídky by se měla stát ostrá verze X3 M, která doposud nemá předchůdce (zmiňovaný výrobce Alpina se u X3 odrazil od motoru 35d). Základ nabídky bude tvořit X3 20d s výkonem 140 kW, která by měla jezdit za kombinovaných 5,2 litru na 100 kilometrů. Hned druhým motorem v řadě nám ale BMW dělá radost, jde totiž o šestiválec. X3 30d bude mít 195 kW a se spotřebou 5,8 litru bude s vysokou pravděpodobností tím nejžádanějším zbožím.

Pak je tu ale jedna lahůdka, kterou lze vnímat i jako předkrm k avizovanému „emku“. Model X3 M40i se zmiňovaným výkonem 360 koní a mohutným točivým momentem 500 Nm propůjčí novince dynamiku, která by se ještě před pár lety neztratila ani mezi supersporty. BMW X3 M40i totiž 100 km/h zdolá již za 4,8 sekundy a v rozletu ji na obligátních 250 km/h utne až omezovač. A ani spotřeba nebude špatná. Něco přes 8 litrů na 100 kilometrů, čemuž v tomto případě i věříme. Právě motor M55, který X3 M40i dostává, nás už nejednou přesvědčil o tom, že umí jezdit neuvěřitelně úsporně.

Vzhledem k neplánovanému úniku odhalí BMW zbylé informace již brzy, takže se znovu přihlásíme za pár hodin. Už jsme vážně zvědavi, jaká bude cena...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama