Novinky
Přijíždí Polestar 1. Výkonem bude konkurovat supersportům
Už to není ryzí Volvo, stále tak ale vypadá. Nový Polestar 1 nezapře svůj původ a to by se nemělo změnit ani v budoucnu. Polestar i jako samostatná značka zůstává křídly Volva, jen bude vyrábět šťavnatější auta s odlišnými logy a karbonovými karoseriemi.
18.10.2017, Martin Müller
Polestar 1 oficiálně 1

Jak už jsme před dvěma dny uvedli, novinka Polestar 1 stojí na základech budoucího Volva S60 a jde tedy o středně velké kupé přirovnatelné třeba k Audi A5. Z fotografií ale působí daleko masivněji a elegantněji. To je dáno čistými liniemi, nepřerušenou maskou chladiče i vhodně zvolenou barevnou kombinací křišťálově bílého laku s potemněnými koly a černými doplňky. Jistě uznáte, že z hlediska designu se Polestar vydal správným směrem. Bude to samé platit také o jízdě?

Brutální výkon a skvělý dojezd

Švédové dodrželi své sliby a historicky první Polestar skutečně nabídne oslnivý výkon 600 koní. Ještě zajímavější je ale točivý moment, který je tu díky hybridní soustavě. Dosahuje maxima 1000 Nm a k dispozici bude v drtivé většině dostupných otáček. Zrychlení na 100 km/h tak s nejvyšší pravděpodobností nezabere ani 3 sekundy.

Polestar je vybaven hned dvojicí elektromotorů na zadní nápravě, díky čemuž bude jeho chytrá elektronika schopna nahradit funkci samosvorného diferenciálu. Opravdu zajímavý je ale také dojezd. Automobil dostane silnější baterie, díky nimž bude čistě na elektrickou energii schopen urazit až 150 kilometrů a jde tedy o hybrid s nejvyšším dojezdem všech dob, který překoná i některé elektromobily.

Celý z karbonu

Opravdu hodně práce věnoval Polestar karbonové konstrukci, která zvyšuje torzní tuhost modelu o dalších 45 %. I přes vzhled jasně odkazující na Volvo má polovinu dílů „jedničky“ na starosti pouze automobilka Polestar, která své novince zajistila také vynikající podvozek. Půjde totiž o historicky první automobil, jehož elektronicky regulované odpružení a tlumení je integrované v podvozku. O naladění se mimo jiné postarali světoznámí specialisté ze společnosti Öhlins.

Zdá se tedy, že si švédsko-čínská automobilka i přes čínskou produkci výrazně věří a inovativními přístupy chce jít proti nejlepším konkurentům na trhu. Zda se jí to povede, je prozatím ve hvězdách, alespoň z fotek to ale nové vlajkové lodi opravdu sluší. První zákazníci se modelu dočkají v polovině roku 2019.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama