Novinky
Přehled nej sporťáků mířících na ženevský autosalon
Ženevský autosalon bude letos ve znamení miliardářů. Zdá se, že když uděláme výkonový a cenový průměr automobilových novinek, které se tu představí, dostaneme se do čísel, která většinou vykazují celá patra garáží obyčejných aut najednou.
23.2.2015
McLaren P1 GTR

Aston Martin Vulcan

Další speciál pouze na tratě. Tady ale neočekávejte nějaké hrátky s KERSem nebo podobné srandičky. Tady se soustředili na tu nejzákladnější klasiku – vidlicový dvanáctiválec. Kolik bude mít výkon, nevíme. Jak bude vypadat? Nevíme.

Jediné, co víme je, že výfuky budou na stranách. Ale to se dá lehce odečíst z videa. Musíme si počkat na autosalon.

 

 

Aston Martin Vulcan

 

Aston Martin Vantage GT3

Tenhle vůz je sice silniční, ale je velmi inspirován závodními speciály. A pokud vám jméno GT3 přijde povědomé, pak je to asi tím, že Aston Martin chce vůz postavit proti Porsche 911 GT3. Na voze je důležitý hlavně upravený podvozek, aerodynamika a menší hmotnost. Motor má být celkem všední – atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu šest litrů s výkonem kolem 600 koní.

Aston Martin Vantage GT3  Foto:

Aston Martin Vantage GT3  Foto:

 

Audi R8

Druhá generace Audi R8 bude… No bude. To je asi tak všechno, co víme. Také to, že bude mít na přání laserová světla. Prý bude auto jak benzíňák, tak i hybrid i nafťák. Uvidíme.

Audi R8 Foto:

 

Audi RS3 Sportback

Další nová generace od Audi malého sporťáčku nabídne 367 koní a 465 N.m z dvouapůllitrového pětiválce. Pohon je na všechna kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. Na stovku zrychlí auto za 4,3 sekundy a maximálka je omezena na 250 km/h.

Audi RS3 Sportback Foto:

 

Ferrari 488 GTB

 

Ford Focus RS

 

GTA Spano

Španělský supersport měl dosud vidlicový desetiválec o objemu 8,4 l s kompresorem. Výkon 900 koní, točivý moment 1000 N.m. To má být zapomenuto. Prý se sníží objem agregátu na 8 litrů a místo jednoho kompresoru se sem nastěhují dvě turba. Výkon asi 925 koní a točivý moment 1220 N.m.

GTA SPano Foto:

Honda Civic Type-R

 

Koenigsegg Regera

Nové informace o Megacaru (ano, tak se o voze oficiálně mluví) říkají, že tohle auto bude mít hybridní pohon, kde elektromotor dodá sílu 700 koní! To je pořádná porce výkonu. Vždyť níže představený supersport McLaren P1 GTR jich má jen 200. A samozřejmě hybridní znamená, že uvnitř bude ještě nějaký efektní spalovací motůrek. Pro představu – nerychlejší One:1 má bi-turbo osmiválec s výkonem 1360 koní.

 

Lotus Evora 400

Příznivci puristických britských vozů jásají, Lotus nehyne, Lotus dokonce ukazuje nový a dokonce nejvýkonnější typ Evora. To dokazuje i číslovka za jménem, což je samozřejmě výše výkonu přeplňovaného šestiválce od Toyoty o objemu 3,5 litru. Z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a maximálka je 300 km/h.

 

McLaren P1 GTR

Sportovní McLaren P1 je super kára. Ne každý na ni má, a to jak finančně, tak i řidičsky. GTR je ještě o kus dál. To, co řidiči v klasickém P1 pomáhalo, tady prostě není. GTR je totiž závodní speciál. Hmotnost spadla o dalších 50 kg, na šířku má přitom o 80 mm víc a na výšku o 50 mm méně. Výkon spalovacího motoru je 588 kW (800 koní) a elektromotoru 147 kW (200 koní). Upravená aerodynamika, jako například ohromné stavitelné zadní křídlo, dává při rychlosti 241 km/h přítlak 660 kg na nápravy.

 

NanoFlowcell Quant F

 

Opel Corsa OPC

 

Porsche Cayman GT4

 

Radical RXC Turbo 500

Jestli znáte jméno Radical, pak vám jistě neunikl rekord silničních vozidel na Nordschleife, který drží právě Radical s modelem SR8LM. Nový model RXC Turbo 500 má z tohoto rekordu ještě kus ukrojit. Vidlicový 3,5litrový šestiválec má 530 koní a 651 N.m. Na stovku má zrychlit za méně než 2,5 sekundy.

 

Seat Leon ST Cupra

Když výčet nejsilnějších, tak komplet. Leon Cupra bude i v „kombajnu“. Výkon 206 kW (280 koní), 350 N.m, maximální rychlost 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s. A k tomu samozřejmě velký kufr, ve kterém uvezete klidně nákup o objemu 1470 litrů (po sklopení zadních sedadel).

Seat Leon ST Cupra Foto:

 

 

Škoda Octavia RS 230