Novinky
Představujeme novou Škodu Fabia
Konečně zanechala Škoda odhalování nové Škody Fabia po malých kouscích a vytáhla ven fotografie celého vozu. Tak tady je – auto, které je nižší, širší a kratší než současná generace.
19.8.2014
Škoda Fabia III

Tahle nová generace by měla zajistit Škodě auto vysněná prodejní čísla. Má na to? Patrně ano. Proti druhé generaci je auto totiž nižší (o 31 mm na 1467 mm) a širší o 90 mm (na 1732 mm), čímž by se měla dost výrazně ubrat tolik kritizovaná disproporce současné druhé generace. Ta je příliš vysoká na svou šířku a to se lidem dost nelíbilo.

Auto je bohužel také o osm milimetrů kratší, i když rozvor narostl o pět milimetrů. Zavazadlový prostor, který vzrostl o 15 litrů na celkových 330 litrů, pak ubírá prý trochu prostoru pro cestující vzadu.

Ale co je hlavní – auto výrazně zeštíhlelo, takže se verze s nejlehčím motorem dostala pod magickou hranici jedné tuny.

Motorizace bohužel nepřekvapí. Základem je litrový tříválec 1.0 MPI (44 a 55 kW). Větší je přeplňovaná dvanáctistovka se čtyřmi válci a výkony 66 a 81 kW. Bohužel jen tato nejvýkonnější varianta dostane manuální převodovku s šesti stupni, všechny ostatní budou jen pětistupňové.

Kdo by chtěl diesel, ten bude mít na výběr z jediného motoru ve třech výkonových verzích – tříválce 1.4 TDI s 55, 66 a 77 kW. Prostřední verze, jako nejvýkonnější benzín pak za příplatek dostanou i sedmistupňový dvouspojkový automat DSG.

Škoda Fabia III Foto: Škoda

Škoda Fabia III, Foto: Škoda

Design auta je výrazně hranatý a kopíruje tradiční design, který zavedl do české značky slovenský designér Jozef Kabaň. O tom, jestli se povedl, nebo ne, nebudeme diskutovat. To můžete ohodnotit v naší anketě.

 

Podívejme se ještě na výbavu. Interiér vám zatím nepředstavíme, tohle si nechává Škoda ještě jako překvapení. Víme však, že v interiéru bude například multifunkční infotaiment, ke kterému si budete moct připojit vlastní telefon a zobrazovat mobilní navigaci.

Anketa

Ohodnoťte známkou novou Škodu Fabia třetí generace

hlasovat
hlasovat
hlasovat
hlasovat
hlasovat

Základní výbava pak bude obsahovat… No vlastně nic. Jen pár bezpečnostních systémů, ale třeba klimatizaci nečekejte. Škoda říká, že neočekává, že by se tato auta vůbec prodávala. Bohužel ale očekáváme, že se jich objeví na našich silnicích dost jako služební vozy. Cenu Škoda Auto ještě nezveřejnila. Základní verze by mohla odhadem začínat někde pod 250 000 korunami.

 

 

Autor: Jan Čech