Novinky
Praha nemá plán dopravních opatření po otevření Blanky
Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) řekl pro ČTK, že po předchozích vedeních magistrátu nezůstal žádný plán dopravních opatření po otevření tunelu Blanka. Neuvěřitelné.
29.4.2015
Tunel Blanka 1

Představte si, že by třeba ŘSD otevřelo další kus dálnice do Hradce Králové a tak nějak by zapomnělo připravit dopravní opatření, která by byla na konci tohoto dálničního tahu zapotřebí. Tak nějak to vypadá asi na magistrátu, kde i přes několikeré přesunutí termínu otevření tunelu stále ještě není žádný plán změn v dopravě, který by navazoval na tuto nejvýznamnější dopravní stavbu Prahy za posledních několik desítek let. Zatím mají představitelé MHMP na stolech jen několik studií a plánů, ale nikdy nebyl připraven konkrétní projekt.

Jak poukazují mnohá ekologická i občanská sdružení, stejně jako představitelé městských částí, tunel Blanka bude znamenat extrémní zátěž pro jakoukoli část Prahy u jakéhokoli výjezdu. Především se mluví o problémech na straně holešovické, kde se auta z tunelu budou napojovat na již dnes neustále ucpanou ulici V Holešovičkách, a především na stále dopravně nevyřešený problém s ulicí Povltavská.

 

Plány na postavení vnitřního okruhu Prahy, kde byla ulice Povltavská jednou z hlavních tepen, byly smeteny zatím ze stolu, protože na něj nezbyly peníze. Ostatně připravenost tohoto projektu dokládá i třeba to, že právě Povltavská měla hned dvě varianty úprav – vnější a zahloubenou do tunelu. Bohužel obě byly prakticky technicky nerealizovatelné. Navíc podle informací od úřadů městských částí, magistrát hl. m. Prahy se s nimi nijak o přípravě neradil a změny, které byly naplánovány, naprosto nereflektovaly dopravní situaci v okolí. Například náměstí Na Balabence, kde již dnes stojí každý den dlouhé kolony, bylo nedostatečně vyřešeno a jediný výsledek, který by vnitřní městský okruh v navržené podobě měl, by bylo totální zahlcení ulic Poděbradská a Sokolovská. Stejné problémy by ale potkaly i Jarov a další části.