Novinky
Potvrzeno: Škoda Fabia je konečně bezpečná
Předchozí dvě generace Škody Fabia prošly při crash testech s ohodnocením vždy o jednu hvězdičku horším, než byl vrchol. Nová generace je konečně špičkově bezpečná.
6.11.2014
Škoda Fabia Crash Test

S Fabií měli vždycky u Škodovky problém. Proti mnohé konkurenci ztrácela na hvězdičkovém ohodnocení Euro NCAP. Takže chlubit se čtyřmi hvězdičkami nešlo. Vsadíme se, že po posledních testech neuplyne ani měsíc a budou světem kolovat reklamy na „nejbezpečnější hatchback pro celou rodinu“. Pět hvězdiček bylo snem, který se Škodovce splnil.

Ochrana posádky bez námitek

Fabia prošla tradičním kolečkem crash testů – od přesazeného předního nárazu, přes náraz na kůl, na boční překážku až po střet s chodcem. Tohle kolečko ukázalo, že ochrana posádky je na velmi vysoké úrovni. Prakticky nikde nebylo zaznamenáno žádné mezní nebezpečí. Jediným takovým místem je ochrana krční páteře při nárazu zezadu na zadních sedadlech (Whiplash). Vpředu naproti tomu je ochrana krku příkladná.

 

 

Ochrana krku tříletého dítěte pak byla také zaznamenána jako mezní. Ale třeba dítě staré 18 měsíců mělo stoprocentní skóre.

Hodnocení kapoty při ochraně chodců ukazuje, že střed je naprosto v pořádku, stejně jako kompletní nárazník. Horší je to po krajích a u A sloupků.

 

Škoda Fabia Crash Test Foto:

 

Asi nejhorší hodnocení pak Fabia získala v kategorii bezpečnostní výbavy. Nemá totiž systém sledování jízdního pruhu. Systém autonomního brzdění má sice Fabia jen jako volitelnou výbavu, ale bylo předpokládáno, že drtivá většina vozidel bude tímto systémem vybavena. Tak byl systém zařazen do kategorie jako standard. To ji asi zachránilo, protože například Renault Mégane, který prošel ve stejné sérii stejným testem, dostal nakonec jen čtyři hvězdičky, protože systém ve standardu nemá.

 

Škoda Fabia Crash Test
Škoda Fabia Crash Test
Euro NCAP