Novinky
Porsche ukázalo „levnou“ 911 pro nadšence. Nemá kliky ani rádio
Porsche drží svůj slib, že s řidičskými auty rozhodně nekončí. Nejnovějším výtvorem v tomto duchu je Porsche 911 Carrera T a má jednu z nejzákladnějších výbav, ve které nenajdete ani rádio. Je ale lehčí, ovladatelnější a dostanete jej s manuálem.
23.10.2017, Martin Müller
Porsche 911 Carrera T 6

Nacházíme se v přetechnizované době, ve které si lidé do aut mnohdy nesmyslně připlácejí za to, aby do auta něco nedostali. Puristické sporťáky na trhu spočítáte pomalu na prstech jedné ruky a emotivní řidiči milující řízení se proto čím dál častěji upínají ke starším a mnohem více mechanickým vozům. Porsche si tohoto trendu všimlo a chce se znovu zavděčit širšímu spektru zákazníků. A tak vznikla Carrera T.

Ne silnější, ale lehčí

Jde v podstatě o základní provedení Porsche 911 Carrera generace 991.2, a to s dvojitě přeplňovaným plochým šestiválcem o objemu 3 litry a výkonem 370 koní. Namísto toho, aby Porsche novou edici posilovalo, šlo jinou cestou. Cestou snížení hmotnosti, která je nám ve finále daleko sympatičtější.

Model Carrera T tak nemá kliky dveří, zadní sedačky, přebytečné odhlučnění v podbězích a dokonce i zadní či boční okna mají daleko tenčí skla. Výsledek? I když nepojedete zrovna 250 km/h, bude vám díky zvýšenému hluku připadat, že jedete daleko rychleji a jízda se stane daleko intenzivnějším prožitkem. Výslednou pohotovostní hmotnost se automobilce podařilo stlačit na 1425 kilogramů, což oproti standardnímu modelu znamená zlepšení o 20 kilogramů.

Posílená dynamika

Přidejte si k tomu zkrácené kvalty šestistupňové převodovky a máte vůz, jemuž i 370 koní a 450 Nm točivého momentu stačí k tomu, aby z 0 na 100 km/h vystřelil za 4,5 sekundy. V nabídce bude samozřejmě i bleskurychlá převodovka PDK, s níž danou disciplínu zvládne Carrera T za 4,2 sekundy. Lákadlem v tomto modelu ale bude především manuál.

Uvnitř pak kromě zmiňovaného kastlíku namísto rádia s navigací najdete ještě pásky ve dveřích, které nahrazují konvenční kliky, a plnohodnotná sportovní sedadla v kombinaci látky a kůže. Zákazníci si ale vůbec poprvé u modelu 911 budou mít možnost přiobjednat pravé skořepiny. I ty by měly zážitek z jízdy posunout. Maximální rychlost činí 290 km/h, a to jak pro verzi s PDK, tak pro manuál.

Lepší cena, ještě lepší podvozek

Nejzajímavější je ale cena. Porsche už zkrátka nechce, aby jejich řidičské vozy byly tak často předmětem směny a pouhého zhodnocení. Z toho důvodu stojí Carrera T přijatelných 2 768 000 Kč, což na speciální 911 opravdu není moc.

Porsche vás u řidičské verze navíc standardně potěší také vylepšeným vzhledem, 20palcovými odlehčenými ráfky či sníženým podvozkem o 20 milimetrů s technikou aktivních tlumičů PASM. Pro mnoho zákazníků, kteří na dražší 911 nemají nebo ji z nějakého důvodu nechtějí, by tak mohlo jít o velmi zajímavou nabídku.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama