Novinky
Plážová pětistovka je tu po desítkách let znovu. A není levná
Pětistovka od Fiatu se stala legendou, a tak se italská automobilka před pár lety rozhodla o jeho reinkarnaci. A udělala evidentně dobře. Nový Fiat 500 Jolly ale jejím výtvorem není.
12.7.2015
Fiat 500 Jolly.

Na konci padesátých let minulého století přišla karosárna Ghia s poněkud výstředním, ale líbivým vozem na základě Fiatu 500. Jmenoval se Jolly a vyráběl se mezi lety 1957 až 1974. Bylo to vlastně plážové vozítko pro bohaté, což poněkud kontrastovalo s lidovostí původní pětistovky, a to platilo i o ceně, která nebyla rozhodně nízká. Jolly byl určen výhradně pro slunná přímořská letoviska, kde si společenská smetánka užívala svého luxusu, přičemž jednoduchý otevřený vůz byl ideálním přibližovadlem.

Teď se ukázala novodobá podoba jollyho. A opět to má být „plážové“ vozítko. Firma Jolly Car totiž na bázi moderního Fiatu 500 vytvořila reinkarnaci jollyho, který se do značné míry podobá tehdejšímu výtvoru karosárny Ghia. Firma tvrdí, že její jolly má italský design, německou kvalitu a švýcarskou preciznost – zajímavá kombinace, dodáváme. Novodobý jolly dostal samozřejmě proutěná sedadla z bambusu, přišel o dveře, ale přibylo dřevěné obložení a plátěná střecha. Zásahy do karosérie jsou značné, není tedy pochyb, že moderní jolly rozhodně není bezpečné auto, o to ale nikomu nešlo, vždyť je to plážové přibližovadlo.

Jolly Car svého jollyho vyrábí konverzí běžných Fiatů 500, a to podle individuálních přání zákazníka. Vůz tedy může mít volant na kterékoliv straně, jakoukoliv barvu i výbavu a pohánět jej může benzínový, naftový nebo elektrický motor. Co je ale vůbec nejzajímavější, tak to je cena. Činí plných 89 tisíc dolarů, takže i moderní jolly není rozhodně lidovka. Vždyť jeho cena je na úrovni takového Mercedesu SL400 Roadster nebo Jaguaru F-Type V6 S Cabriolet. Otázka je, kdo dá přednost fiátkovi s proutěnými sedadly, před plnokrevníky s otevřenou střechou, asi jen blázen.