Novinky
Peugeot na vzduch a benzín spotřebuje pod 2 litry
Při spalování benzínu se spotřebovává vzduch. Ale také se ukládá do nádrží a pak se využívá pro zrychlování. Tak nějak se třeba jednou budou děti učit o motorech ve fyzice.
10.9.2014
Peugeot 208 Hybrid Air 2L

Tohle je zajímavý koncept, který spojuje několik už uvedených věcí od Peugeotu. Takže vlastně nic extra nového. Jenže tohle auto je zase o krůček blíž sériové výrobě vozu s vzduchově-hybridním motorem, která má být zahájena v roce 2016.

Jde tu vlastně o klasický Peugeot 208 se zážehovým tříválcem o objemu 1,2 l s výkonem 82 koní, který má  hmotnost 960 kg. Spotřeba je kolem 4,5 l na 100 km.

Jak snížit spotřebu? Především snížením hmotnosti. Někde se změnily díly na kompozitní materiály, jinde na hliník. Tím šla dolů hmotnost na 860 kg.

Podívejte se na představení vozu Volkswagen XL1, tedy auta se spotřebou pod jeden litr:

Volkswagen XL1

Dál tu máme systém Hybrid Air, který byl představen už před rokem. Jde o to, že v autě je vysokotlaká nádrž na stlačený vzduch a nízkotlaká jako expanzní nádoba. A k tomu je tu planetová převodovka, pumpa a hydraulický motor. Stlačený vzduch v nádobě vytlačuje olej, roztáčí soukolí a funguje podobně jako elektromotor v hybridu. Prostě pohání auto. Když pak jede motor naprázdno a auto brzdí, hybnost motoru dokáže natlačit do nádrže přes čerpadlo za deset sekund zase plný tlak.

Podle PSA může tohle auto jezdit v klasickém příměstském provozu z 80 procent na vzduch, ve městě pak z 45 %. A co by měl být výsledek? Především spotřeba pod dva litry benzínu na 100 km.