Novinky
Peugeot 308 GTi: omezená maximálka i diferenciál
Je to asi nejdivočejší Peugeot. Tohle 308 GTi má přesně ty věci, které byste od sportovního hot hatche očekávali – silný motor, sportovní podvozek, efektní design.
23.6.2015
Peugeot 308 GTi_

Festival rychlosti v Goodwoodu se stal pro mnoho výrobců auta spíš autosalonem než původní přehlídkou krásy, elegance a rychlosti slavných sportovních aut. A tak se tam chystá pěkná paleta novinek. Třeba právě Peugeot 308 GTi. Je mnohem efektnější než GT. Už na pohled se ukazuje, že Peugeot si dal hodně záležet a dvojbarevné lakování vypadá opravdu perfektně.

Za osmnáctipalcovými (nebo devatenáctipalcovými za příplatek) černo-stříbrnými disky jsou třeba ohromné kotouče, které se vůbec nestydí za to, že mají 380 mm v průměru. Také není proč. Tohle je průměr určený pro opravdové sporťáky. Vůz navíc sedí o 11 mm blíž k silnici, takže vypadá výrazně agresivněji.

Jenže vzhled není to, co bychom tady měli hodnotit. Pojďme se podívat na techniku, která je hodně zajímavá. Pod kapotou jsou totiž na výběr dva motory – oba sice šestnáctistovky s přeplňováním, ale se špičkovými výkony 184 a 200 kW. Obě verze nabízejí točivý moment 330 N.m. To se pak nesmíme divit, že  mají stejné pružné zrychlení z 80 na 120 km/h – 5,7 na pětku a 6,7 na šestku. Také mají stejnou spotřebu: 8,1 / 4,9 / 6,0 l na 100 km. Obě verze pak mají maximální rychlost omezenou na 250 km/h.

Tak v čem je rozdíl? Slabší verze zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy, silnější verze za 6,0 s.

Za pozornost pak stojí to, co se ve vozech Peugeot moc často neobjevuje – sportovní diferenciál s omezenou svorností. Také je plně vypínatelná stabilizace. Takže – klobouk dolů.

Bohužel vám ještě neřekneme, kolik bude stát. To se dozvíme asi až v Goodwoodu nebo až po něm.