Novinky
Pekelného Camara ZL1 1LE se Evropa nedočká. Je prý nebezpečné
Když značka Chevrolet představila okruhového bijce v podobě Camara ZL1 1LE, otřásl se petrolheadský svět v základech. Ta „americká krabice“ se totiž evropským supersportům vyrovnala nejen na rovině, ale i na náročném Nürburgringu. Jenomže kvůli bezpečnostním regulím se ho v Evropě nejspíš nikdy nedočkáme.
12.9.2017
Chevrolet Camaro ZL1 1LE

Tohle Camaro je jako zjevení. Porušuje totiž všechny dosud zavedené pořádky, které americkým sporťákům přisuzují schopnost rychlé jízdy leda tak v rovině. Ale chyba lávky. Jedno hodně placaté Camaro ukázalo, že i nejznámější evropský okruh, Nürburgring, může patřit i někomu jinému než značce Porsche, BMW nebo Ferrari. Ono se vlastně není co divit. Vždyť ho pohání přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru, který je schopen vyprodukovat výkon 649 koní a točivý moment 881 Nm. Čísla jsou jedna věc, ale důležitější jsou fakta. Tím, o kterém jsme se tu už zmínili, je čas, za který Camaro zajelo právě Nürburgring. Časomíra se zastavila na 7 minutách 16,4 sekundách. Paráda, nemyslíte? )

Ale pokud jste už běželi rozbít prasátko, abyste si Camaro pořídili, zase si sedněte. Pro Evropu je tohle auto totiž moc. Ne moc rychlé, ne moc hlučné, ale moc nebezpečné pro chodce. No, opravdu, neděláme si legraci. Camaro ZL1 LE je podle evropských regulí a pravidel příliš nebezpečné pro chodce při případné srážce s nimi. Je totiž doslova moc placaté a má na přední části několik ostrých částí, které by při nehodě mohly chodce zranit víc než samotný náraz.

Ovšem to, že se zde vůz nebude prodávat oficiálně ještě neznamená, že si ho nemůžete dovézt. Jen to bude kapánek dražší. Samotné auto vyjde na asi 1,5 milionu korun a k tomu musíte připočíst daně a cenu za dovoz. Není to málo, ale něco nám říká, že tenhle Chevrolet za to stojí. :)

 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama