Novinky
Passat na treku
Chvíle před Ženevou jsou nabité novinkami. Mezi nimi je i Volkswagen Passat, kterému víc fouká na podvozek. Ano, i nová generace dostane Alltrack.
20.2.2015
Volkswagen Passat Alltrack - Obrázek 9

Zvýšených a oplastovaných modelů je na světě už bezpočet. Zvyšují se už i sedany, i když na Volvo se v tomto případě za to nezlobíme. Ta S60 XC je opravdu originální. Ale už trochu nechápeme zvýšení velkých krabic nebo už normálně rozkodrcaných malých hatchbacků. A navíc bez podpory pohonu všech kol – jen tak na čumendu – s oplastováním podběhů a předního nárazníku.

To Volkswagen Passat je jiná liga. Sice se začal opičit, ale už je to několikátá generace, která verzi Alltrack má, takže už se za to na koncern nehněváme. Navíc je to jeden z mála výrobců, který se drží toho, že když zvedne auto a pošle ho do terénu, má mít automaticky pohon všech kol. Někdo se zasměje – HALDEX! HAHAHA. Jenže tenhle posměváček se čtvrtou generací určitě ještě nejel. Rozebírat to nebudeme, ať se s tím posměváček projede.

Každopádně i nový Alltrack dostal nový Haldex. A také zvýšený podvozek o 27,5 mm. Na tak velké převisy to není žádná velká pecka, ale na české čerstvě rozorané silnice by to mohlo stačit. Také samozřejmě nesmí chybět oplastování nebo nová kola – tady o velikosti 18 nebo 19 palců.

Auto můžete objednat s pěticí motorů. Základ je benzínová čtrnáctistovka, ale s nejvyšším výkonem 110 kW. Je tu i dvoulitr TSI se 162 kW. A pak samozřejmě diesely 2.0 TDI – 110, 140 a 177 kW. Ten poslední je právě bi-turbo. Cenu ani nástup na trh zatím nevíme.

Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI BMT Comfortline