Novinky
Pamatujete si těchto 6 vtipných reklam na Škodu Octavia?
Po světě jezdí už 6 milionů Octavií. Kořeny historicky nejúspěšnějšího českého auta sahají až do roku 1959, nás ale zajímá spíš jeho moderní historie. Pojďme si příběh Octavie připomenout díky šesti tematickým reklamám.
30.6.2017
Škoda Octavia v první a třetí generaci.

Model Octavia se v nabídce automobilky Škoda objevil poprvé v roce 1959. Jeho jméno bylo odvozeno od latinského slova „octo“, tedy osm. Šlo totiž o osmý model značky po druhé světové válce. Stará Octavia se vyvinula z oblíbeného modelu Popular a za 12 let (ve výrobě setrvala až do roku 1971) ji automobilka vyprodukovala v celkem 365 400 kusech.

Dějiny novodobé Octavie jsou však v análech motorismu psány až o 26 let později. V roce 1997 představila Škoda Auto vůbec první model, jehož vývoj byl kompletně pod dohledem Volkswagenu. Octavia první generace s oficiálním označením Octavia I se v podstatě hned druhý rok stala prodejním trhákem. V roce 1999 následně přibyla ještě karosářská varianta kombi, která už tak výrazný úspěch modelu znásobila.

Milionový úspěch

I díky setrvání ve výrobě dlouhých 13 let (až do roku 2010 byla první generace pod označením Tour nabízena souběžně s druhou Octavií) se povedlo vyrobit celkem 1 442 100 kusů, přičemž v očích mnoha Čechů stále představuje jedno z nejlepších aut vůbec. Oplývá totiž vcelku dobrou spolehlivostí, nízkými provozními náklady a spravit ji stále můžete takzvaně na koleně.

To druhá generace je již složitější. Představena byla poprvé v roce 2004 a kromě obřího zavazadelníku, který si přinesla z první generace, jde o úplně jiné auto. Není už tak mechanické, ani jej nespravíte obzvlášť snadno. Oplývá ale daleko vyšším komfortem, konečně i větším místem pro nohy vzadu a také výkonnějšími motory. Vůbec poprvé se pak v rámci vozů Škoda objevila také dvouspojková automatická převodovka. Ze všech novodobých Octavií je druhá generace zároveň tou doposud nejvyráběnější. Od roku 2004 do roku 2013 bylo vyrobeno 2 604 100 kusů.

A přicházíme do současnosti. Dnes je nabízena Octavia III, kterou Škoda uvedla na trh v roce 2012. Z celkového součtu 6 000 000 všech Octavií připadá na třetí generaci již 1 588 400 kusů a je téměř jisté, že i přes kontroverzní modernizaci bude touvůbec nejúspěšnější.

Od televize k internetu

A nyní již zmíněná videa, která životní příběh Octavie názorně ilustrují. Na prvním je k vidění řidič kamionu, který přímo před autosalon přiváží nové Octavie první generace. Už už se zdá, že s vozy začne sjíždět, když v tom se zarazí. Proč? Inu, podívejte se sami. Pravdou ale je, že Octavia I byla na tehdejší poměry opravdu zajímavým autem.

Druhé video patří mezi ta slabší, ovšem i takové chvíle Škoda Octavia zažívala. Upoutávka na druhou generaci nabádá motoristy k tomu, aby se odlišili. A má jim k tomu dopomoci český výrobek. V České republice ale video vyznívá trochu paradoxně, co říkáte?

Velká a agilní, taková je podle reklamy Škoda Octavia s pohonem 4x4. Pointu videa jsme vám sice již prozradili, vzhůru nohama skákající tlouštík s hmotností vysoko nad 120 kilogramů ale i tak jistě stojí za zhlédnutí.

Čtvrté video nám otevírá trojici reklam pojících se k doposud poslední generaci Octavie. A ačkoliv jde v tomto případě o model před faceliftem, měl již k dispozici adaptivní tempomat s radarovým senzorem a početnou spoustu dalších bezpečnostních asistentů. Video ovšem tyto přednosti servíruje dosti zábavnou formou.

Předposlední video je spojeno s nejsilnější Octavií RS, která měla před modernizací 220 až 230 koňských sil. První ze závěrečné dvojice videí ukazuje rodinu jedoucí na výlet, přičemž zvídavý syn okamžitě po nastoupení prohlásí dobře známou větu: „Kdy už tam budem?!“ Co následuje poté, vás jistě rozesměje.

Na posledním snímku je evidentní, že celé okolí zůstává z Octavie RS tak trochu paf. Vůz projíždí dosti nenormálním světem, ve kterém ale přesto ze všeho nejvíce zaujímá všechny kolemjdoucí právě on. Ačkoliv je tedy reklama hodně nadsazená, přiznejme si, že Octavii III RS to zvláště v té modré pořád sluší...