Novinky
Oprava D1 se komplikuje. Hotový úsek u Jihlavy se možná bude zase bourat
Když byl 12. července 1971 slavnostně otevřen první úsek dálnice D1, nikdo asi netušil, kolik „legrace“ si s ní řidiči v dalších letech užijí. Často ucpaná, na mnoha místech rozbitá a složitě opravovaná dálnice nemá vyhráno ani na již rekonstruovaných úsecích.
10.10.2017
Oprava dálnice D1

Dlouhé měsíce stát vybíral firmu, která se o opravu dálnice D1 postará. Vypadá to ale, že výběr to nebyl úplně dobrý, protože jen pár týdnů od konce rekonstrukce dálnice u Jihlavy přišly první velké problémy, které vyústily v reklamaci ze strany státu.

Samotný ministr dopravy Dan Ťok potvrdil, že na některých již opravených částech D1 byl použit nekvalitní beton a špatně byly provedeny i konečné fáze rekonstrukce. Nejvíce je postižen úsek u Jihlavy, kde byly rozdíly v položeném betonu patrné i na pohled. Podle ministra by takto upravená silnice nevydržela dostatečně dlouho. Větší problém ale je, že společnost Vodohospodářské stavby, která se o rekonstrukci v tomto úseku starala, nedodržela technologie u protismykových vlastností.

Podle dostupných informací tato společnost po rekonstrukci vůbec neuklidila silnici, na které zůstalo velké množství jemného prachu. Ten pak hodně klouže nejen sám o sobě, ale jakmile by trochu zapršelo, šlo by o životy. Se špatně zpracovaným betonem pak jde o velmi závažnou komplikaci. V tuto chvíli je úsek uklizený i opravený, což ovšem neznamená, že se za pár let neuzavře znovu. Oprava je prý akutním řešením problému, ale rozhodně neřeší to, že podle ministra existuje možnost, že se úsek bude muset znovu uzavřít a znovu opravit. Kdo to udělá, kolik to bude stát a kdy k tomu dojde, nevíme. Letos prý ale ne. No, to jsme si oddechli…

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama