Novinky
Opel Vivaro a Renault Trafic – nová dvojčata
Už jsou tady. Čekali jsme je na autosalonu v Ženevě a ony si s tím vyhlédnutím na svět počkaly až po něm. Velké dodávky Opel Vivaro a Renault Trafic tak asi strhnou víc pozornosti, než ve společnosti více novinek.
19.3.2014
Opel Vivaro

Je pravda, že kdyby postavili na stánek Renaultu nové Twingo a za něj nový Trafic, asi by kolem menšího auta bylo víc lidí. Takhle bude pozornost všech médií i lidí zaručena. V okurkové postautosalonové době se hodí každá zmínka o nějaké novince.

Na první pohled bychom chtěli říct, že opět sází auto na vyvýšenou střechu nad řidičem. Ale opak je pravdou. Jen to tak vypadá. Střecha je rovná, jak když střelí. Takže téhle hříčky se auta zbavila. Jen prolisy na horní hraně oken připomínají dosavadní podivuhodné tvary.

Boční pohled odhalí ještě něco – neuvěřitelné prolamování bočního profilu. Za tuhle linku by se nemusel stydět ani sportovní automobil. Samozřejmě, že prolamování nemá jen efektní význam. Jen málokoho trkne, že tvarovaný plech má větší pevnost v tlaku a ohybu než rovný.

Renault Trafic
Renault Trafic
Renault

Pojďme ale dál. Přední světla jsou opravdu ohromná. Sahají hluboko do boků vozů a končí u neméně ohromné masky chladiče. Proti současné generaci, která měla téměř přátelský výraz, je tohle pěkně tvrdý a nepřístupný kukuč.

To je výběr!

Za zmínku ještě stojí zadní dveře, kde jsou pěkně zarovnané panty s karoserií. Z tiskových zpráv dále vyčteme, že v nabídce budou dvě verze rozvoru náprav, dvě délky ložného prostoru a dvě výšky střechy. Společně s možností výběru ze dvou motorů, možnosti vybrat si celoprosklenou, částečně prosklenou nebo zaplechovanou verzi, počet sedadel, počet řad sedadel… to dohromady dá 270 různých variant. A to je pěkné číslo.

Když jsme už nakousli ty motory. Jde jen o vznětové šestnáctistovky, což je velké překvapení. Slabší má turbo jedno, silnější pak dvě. Pocházejí od Renaultu. Výkon nevíme, točivý moment také ne. Zatím jen shodně říkají, že spotřeba by se měla pohybovat kolem šesti litrů na 100 km. Bohužel my musíme říct, že s naplněným autem to asi půjde jen těžko, zvlášť se šestnáctistovkou. Právě u nákladních aut je podle nás heslo o tom, že objem ničím nenahradíš, pravdivější než kdekoli jinde.

Každopádně dejte sbohem končící generaci. Ta už si své odsloužila. Vždyť se vyrábí od roku 2001!