Novinky
Opel přivezl do Čech Corsu E a do světa Karla
Opel má dvě zásadní novinky. Jedna z nich je Opel Corsa, která se dostala na český trh, a druhá se jmenuje Karl a má oslovit ty, kteří chtějí malé a levné auto.
11.12.2014
Opel Corsa - Obrázek 4

Protože bližší košile nežli kabát, začneme českou premiérou Opelu Corsa. Po tom, kdy nás mnohé automobilky v tomto segmentu namlsaly zcela novými auty, které neměly jediný díl z předchozích generací, bylo objevení Corsy E trochu zklamáním. Auto spoléhá vlastně na jakési přemodelování. Takže je nový předek, zadek, interiér, ale to, co je mezi tím, je stála tatáž Corsa. Je to škoda? Jak se to vezme. Někdo může být nespokojený, ale tohle auto bylo a je velmi prostorné, velmi příjemné a s tím, co s ním udělali u Opelu, šel celý vůz zcela někam jinam. Výrazně kupředu.

Tak třeba podvozek. Na první pohled je stejný – vpředu McPherson a vzadu vlečená ramena. Ale odcházející a nová generace nemají na něm společný jediný díl. Všechno je nové. Nic není zaměnitelné. Prostě se na podvozku zamakalo, aby byl lepší, měl lepší jízdní vlastnosti, což také splňuje.

 

Pak jsou tu motory. Paleta je neskutečně pestrá. Je to neuvěřitelné, jak dokázal Opel v den uvedení na trh nabídnout takové množství rozmanitých agregátů. Největší novinky jsou určitě tříválcový oturbený litr s výkony 66 a 85 kW a další přeplňovaný agregát – tentokrát čtyřválec 1,4 l. Ten má 74 kW. Dost zvláštní, že? Větší motor a má menší výkon. Opel přitom z tohoto motoru dokáže vytáhnout i o třetinu víc koní. Tady ale nebylo třeba se hnát za výkonem. Tady se dbalo na kultivovanost a ideální křivku točivého momentu, která začíná na 1850 ot./m a končí ve 3500 ot./min. Mezi těmito body je hodnota 200 N.m.

Výčet agregátů pak pokračuje: benzínové 1,2 l (51 kW), 1,4 l (55 a 66 kW) a naftové 1,3 l (55 a 70 kW).

AUTOSALON UŽ MĚL MOŽNOST S CORSOU JEZDIT V ZAHRANIČÍ NA MEZINÁRODNÍ PŘEDVÁDĚCÍ AKCI. VIDEO NAJDETE ZDE.

Zcela samostatnou kapitolou je interiér. Ten je zcela nový. Přístrojová deska ztratila hromady tlačítek, za což Opelu děkujeme z celého srdce. V minulých letech se zdálo, že tahle značka vyznává nějaký tlačítkový kult. Na přístrojovce se objevuje třeba nový systém InteliLink se sedmipalcovou obrazovkou, který se dokáže spojit s mobily s Androidem nebo iOs. Co je v mobilech, to máte na obrazovce. Takže cestu si můžete doma nastavit v navigaci a pak už jen usednout do auta a jet. Bohužel to má i stinné stránky. Když se nepřipojíte, nemáte navigaci. Hudba je jen z rádia nebo USB. CD už existuje jen u levnějšího audiosystému.

 

Při pohledu do výbavy auta zaplesá srdce nejednoho řidiče a řidičky. Najdeme tu spoustu zajímavých prvků, jako jsou například parkovací senzory nejen vzadu, ale dokonce i vepředu (dnes to ještě nebývá pravidlem) nebo systém automatického parkování. Kdo chce auto hodně individuální, je tu spousta polepů, různých krytů, disků apod.

Tady se dostáváme k cenám. Základní cena vozu je 219 900 Kč. Ale jak to bývá, takhle cena je jen na nalákání zákazníka na opravdu extrémně malé číslo. V interiéru pak není ani rádio. To dostanete v příjemném paketu, kde se za 27 000 v autě objeví i rádio, tempomat, manuální klimatizace nebo kůží potažený volant. Ale už to samozřejmě není těch 220.

V pěti úrovních výbavy si všichni vyberou tu svojí ideální. Ceny se postupně šplhají až k 368 900 Kč za výkonnější diesel v nejvyšší výbavě Cosmo.

Karl – nejmenší a levnější

Opel už jedno malé auto má. Je to Adam. Jenže to je takové auto na image. Je trošku dražší, protože se prostě dá individualizovat v mnoha směrech. Chcete zelenou střechu a modrá zrcátka? Není problém. Jenže lidé by ocenili i nějaké opravdu levné, prostorné auto, které by prostě jezdilo.

Opel Karl Foto:

Opel Karl

Proto před nějakým časem Opel představil zatím jen na fotografiích nový Karl. Ano, pokračuje v reinkarnaci svých zakladatelů a po Adamu se tak vzbouzí i Karl. Ten nahrazuje Agilu B a vlastně i Chevrolet Spark.

Auto tak bude poskytovat základní prostor pro pět cestujících, ale na dlouhé cesty to nebude. Bohužel vám neřekneme rozměry. To si nechává Opel až do Ženevy, kdy Karla oficiálně představí světu. Víme jen, že v nabídce bude jediný agregát, a to litrový tříválec. S tím nahoře u Corsy ho nespojujte. Nemá totiž turbo, a tak se výkon vyšplhal jen na 55 kW.

Opel Karl Foto:

Opel Karl

Pokud byste se báli, že auto bude mít jen chudou výbavu, pak jste na omylu. Kdo chce, může si zaplatit vlastně všechno, co je u Corsy, včetně InteliLinku

Opel Karl Foto:

Opel Karl