Novinky
Opel Corsa OPC: Natrhne Fabii …
Bohužel se v tom životě aut stanou takové zvraty, že třeba Škodovka neudělá pořádné RS. A tak se toho chytnou ostatní značky a dají si pořádně záležet, aby měly něco, co by jim dodalo pořádnou dávku prestiže. Třeba takový Opel s Corsou OPC bude pěkná pecka.
7.2.2015
Opel Corsa OPC

Škodovka pohrdla a Fabia RS tak nepřijde. Z koncernu tak bude rychlejší téměř cokoli a opravdový charakter bude moct prokázat jen Polo GTI. A tak tu mají prostor všechny ostatní značky, které vědí, že když nabízejí motory malých objemů s točivými momenty jak od Babety, tak musí mít alespoň jeden motor takový, který by udělal zákazníkům radost. A tak tu je třeba Peugeot 208 GTI, Ford Fiesta ST nebo zcela nejnovější Opel Corsa OPC.

Opel Performance Centre tady v nové generaci vzal pod křídla Corsu a vyseděl z tohoto malého městského vajíčka pořádného dravce. Opravdu pořádného, protože svými parametry překonal oba zmíněné konkurenty.

 

Pod kapotou je stále přeplňovaná zážehová šestnáctistovka, které ovšem narostl hřebínek až do výše 207 koní (152 kW), tedy o patnáct koní víc než v předchozí generaci. Točivý moment je 245 N.m v pásmu 1900 až 5800 ot./min. Při overboostu povyskočí až na 280 N.m.

A tyto výkony se samozřejmě podepíšou na jízdní dynamice. Vůz s předním pohonem a šestistupňovou manuální převodovkou zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,8 s a maximálka je 230 km/h. Kombinovanou spotřebu 7,5 litru na 100 km tu uvádíme jen pro pořádek.

 

Auto má také snížený podvozek o 10 mm proti standardní verzi a také má nové tlumiče Koni. Co je ovšem pecka, je dvojí nastavení hlídací elektroniky vozu. Verze Competition vypne trakci a omezí zasahování ESP. Verze Track je vypne úplně! To je paráda, kterou jen tak někdo nemá. Dnešní moderní auta totiž už tuhle funkci většinou vůbec nemají, a i když si myslíte, že nějakým způsobem jste vypnuli ESP, stejně zasahuje. U koncernu VW to pro jistotu nejde vypnout vůbec.

K dalším zajímavostem vozu patří pěkně velké kotouče s průměrem 308 mm, sedmnáctipalcová kola nebo odladěný výfuk Remus. Samozřejmě, že je tu i sportovní bodykit, a to jak vnější, tak i vnitřní.

A kolik to bude stát? V Česku dostalo auto cenovku 504 900 Kč.