Novinky
Omrkněte tajné prototypy Porsche
Porsche připravilo speciální výstavu ve svém továrním muzeu v Zuffenhausenu, která je lákavá víc, než celá jejich stálá expozice dohromady. Má příznačný název Porsche Project: Secret!
15.9.2014
Porsche 989 Prototype

Od 17. září do 11. ledna budou v tomto muzeu k vidění speciální projekty, které nikdy nespatřily světlo světa. Bude tam čtrnáct konceptů, jejichž život skončil pouze u projektu. Nikdy se nedostaly do fáze výroby. Byly jen technickou nebo designérskou zkouškou, jak by se mohl pohybovat vývoj značky Porsche. Takže fantastické věci, které jste nikdy neviděli a asi zase jen tak dlouho neuvidíte.

A co to bude? Tak třeba čtyřdveřové 989. Tohle „rodinné“ auto mělo pod přední kapotou vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru s výkonem 257 kW. Maximální rychlost byla 279 km/h. Jenže „Panamera“ tehdy, tedy v roce 1991 byla příliš časná. Tehdy ještě nebyla taková kupní síla na tyto vozy. Navíc technická odlišnost auta znamenala, že 989 by stál 150 000 marek, což bylo o polovinu víc, než byla reálná cena pro případný prodej. Přestože byl projekt zastaven, podívejte se na boční profil vozu. Připomíná vám něco?

Porsche 984 Prototype Foto: Porsche

Porsche 984 Prototype. Foto: Porsche

 

Jako další za zmínku stojí model 984. Ten se připravoval v letech 1984 až 1987. Byl to vlastně předchůdce řady Boxster. Jenže v těchto letech opět bylo příliš brzo na uvedení takového auta do výroby. Lehoučké malé auto s hmotností 880 kg mělo pevnou skládací střechu a na zádi boxery o objemu dva litry s výkony 88 a 110 kW. Předpokládal se prodej především v USA, ale kvůli výraznému oslabení marky vůči dolaru byly plány najednou směšné. Stříbrný prototyp s agregátem o výkonu 99 kW tak zůstal v jediném exempláři. Opět se podívejte na profil… Boxster jak vyšitý, co říkáte?

Porsche 959 Prototype Foto: Porsche

Porsche 959 Prototype. Foto: Porsche

Porsche 924 Prototype Foto: Porsche

Porsche 924 Prototype. Foto: Porsche

Porsche 995 Prototype Foto: Porsche

Porsche 995 Prototype. Foto: Porsche

A také tu poznáte vůbec první prototyp slavného Porsche 959 určeného pro aerodynamické testy, nebo model 928, který už v roce 1978 měl V8 s vypínáním válců, nebo model 924 v aerodynamickém kitu pro rychlostí rekordy, které nikdy nebyly absolvovány…