Novinky
Ofenziva Opelu nekončí. Přijíždí Insignia Sports Tourer GSi
Opel se v posledních týdnech vážně rozjel a po kratším provedení Grand Sport GSi představuje i dynamicky laděný Sports Tourer. Ten navíc přijede hned se dvěma motory a díky lepšímu podvozku se máme na co těšit!
8.9.2017, Martin Müller
Opel Insignia Sports Tourer GSi

Před dvěma dny se objevila informace, že Opel kašle na propad oblíbenosti dieselů a představil nám zcela nové naftové biturbo, které dává až 210 koní a 480 Nm. Kdo by však čekal, že se hned po dvou dnech dočkáme dalšího modelu, který daný motor bude mít pod kapotou? Insignia Sports Tourer GSi je nejnovější z rodu Opelů a do již tak rozpálené debaty ohledně budoucnosti dieselů přilévá další olej. Bude totiž v prodeji se dvojicí motorů, a to jak s benzínem, tak s naftou.

GSi hned čtyřikrát

O benzínovém provedení již byla řeč v souvislosti s premiérou krátké verze Insignie GSi. Zmiňovali jsme se i o důvodech, které vedly ke skutečnosti, že varianta OPC nejspíše už nikdy nevznikne. To ale neznamená, že by se Insignia GSi nemohla prodávat v celkem čtyřech variantách. Vedle standardního benzínového provedení s výkonem 260 koní a karoserií liftback se totiž dočkáme i nového kombi se známým názvem Sports Tourer, které vypadá snad ještě lépe. Obě karosářské varianty pak bude možné kombinovat i s výkonným dieselem.

V případě nového vznětového biturba zrychlí Insignia ST GSi na 100 km/h za 7,9 sekundy a rozjede se až na 231 km/h. Podle nového měřicího cyklu NEDC nebude papírově vyloženě úsporná, i když je pravdou, že na vyšší údaje o spotřebě si teď budeme muset zvykat u všech výrobců. V kombinaci by vůz měl spotřebovávat okolo 7,3 litru nafty na 100 kilometrů. Za to však Insignia GSi nabídne pohon všech kol, 8stupňovou automatickou převodovku a dokonce i nečekanou porci řidičské zábavy.

Schopný podvozek a ESP off!

Standardem pro všechna GSi se totiž stanou extra silné brzdy Brembo, 20 palcová kola s lepivými pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 S a řidič bude dokonce v módu Competition schopen kompletně vypnout ESP, bez kterého prý Insignia GSi na mokru jezdí bokem.

Zážehové provedení už trochu známe z testu, půjde však prý o zcela nový jízdní zážitek i přes fakt, že Insignia GSi na papíře vypadá v podstatě stejně jako běžná verze s tímto motorem, kterou jsme vyzkoušeli. Především díky tužšímu podvozku, o 10 milimetrů sníženému podvozku, lepším pneumatikám, strmějšímu řízení a v neposlední řadě i skvěle vypadajícím sedadlům. Insignia ST GSi s tímto motorem zrychlí na 100 km/h už za 7,5 sekundy, přičemž maximální rychlost reálně dosáhne na 250 km/h (oficiální údaj u kombi uvádí 245 km/h). 

Tuto a samozřejmě i další novinky představí Opel již tento týden na autosalonu ve Frankfurtu a díky nám můžete být u toho. Jsme upřímně zvědaví, jak bude model GSi jezdit. Nová Insignia má totiž značný podvozkový potenciál.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama