Novinky
Nový Volkswagen Polo přijíždí, rovnou i jako ostré GTI
Volkswagen představil novou generaci modelu Polo, která stojí na zcela nové podvozkové platformě. Díky tomu je auto mimo jiné větší a prostornější. První vozy se k novým majitelům dostanou ještě letos.
19.6.2017
Nové Polo ve verzi GTI dostalo větší motor, dvoulitr TSI.

Z hlediska designu se žádná velká revoluce nekoná, již šestá generace Volkswagenu Polo rozvíjí designový styl odcházejícího modelu. Naprostý opak však platí pro techniku. Jako základ auta posloužila nová podvozková platforma MQB-A0, kterou již dostal nový SEAT Ibiza. Díky tomu povyrostly nejen vnější, ale zejména vnitřní rozměry. Na délku nové Polo měří 4 053 mm, široké je 1 751 mm a vysoké je 1 446 mm, což znamená, že mezigeneračně je nové auto o 8 centimetrů delší, o 7 centimetrů širší, ale o tři čtvrtě centimetru nižší. O 94 milimetrů se protáhl také rozvor náprav, který má nyní hodnotu 2 564 mm.

Interiér je nejen prostornější, ale zároveň o poznání modernější. Kaplička přístrojů bude tvořena nejen klasickými analogovými ukazateli, ale za příplatek je možné mít i novou generaci digitálních palubních přístrojů Active Info Display, která bude právě v Polu slavit svoji premiéru. Multimediální výbava bude zahrnovat dotekový displej s úhlopříčkou podle verze od 6,5 až do 8 palců.

Tříválec i dvoulitr

Poměrně bohatá bude nabídka motorů, která zahrnuje tříválcové i čtyřválcové motory s pohonem na benzín, naftu, ale i zemní plyn CNG. Základ nabídky tvoří atmosféricky plněné motory 1.0 MPI ve výkonových verzích 48 kW a 55 kW. Pro zájemce o svižnější ježdění jsou připraveny přeplňované tříválce 1.0 TSI s výkony 70 kW a 85 kW. Pod kapotou nebude chybět ani zcela nový čtyřválec 1.5 TSI Evo, jenž bude naladěn na 110 kW.

Vznětové motory zastupují dvě varianty 1.6 TDI, jež budou naladěny na 59 kW, respektive 70 kW. Zájemci o úspornou a ekologicky šetrnější jízdu mohou ale sáhnout také po přeplňovaném tříválci 1.0 TGI s 66 kW spalující zemní plyn.

 

Z opačné strany palety naopak mohou vybírat ti se zájmem o sportovní jízdu, v nabídce bude i Volkswagen Polo GTI, který opět prošel "upsizingem". Dosavadní motor 1.8 TSI vystřídal větší dvoulitr TSI se 147 kW.

Základem jsou manuální pětistupňové a šestistupňové převodovky, některé motory je ale možné kombinovat s novou sedmistupňovou převodovkou DSG. Nový Volkswagen Polo nabídne celkem pět výbav (Trendline, Comfortline, Highline, Beats a GTI) a poměrně zajímavé vstupní ceny. Vždyť základní cena na německém trhu je 12 957 eur, tedy v přepočtu přibližně 340 tisíc korun.