Novinky
Nový Renault Mégane R.S. se odhaluje. Těšte se!
Mysleli jste, že s vyměklým modelem GT Renault vyklidil pole nejostřejších hothatchů? Chyba! Postupně odhalovaný nový Mégane R.S. bude podle všeho orpavdu stát za to.
17.6.2017
Renault Mégane R.S. opět dostane závodní geny.

Ostré předokolky jsou jednou z dvorních disciplín Renaultu. Už od první poloviny devadesátých let ukazuje, že je umí parádně a předposlední generace Méganu R.S. patřila vůbec k těm nepovedenějším z ních. Jeho ultimátní verze Trophy R byla dokonce tou nejřidičtější předokolkou vůbec. Kouzlo tkví v tom, že Renault na svých špičkových modelech nechává volné pole působnosti sportovní divizi Renault Sport, která provádí finální montáž ve své továrně v Dieppe. U nového Méganu R.S. tomu nebude jinak.

Na jeho vývoji se navíc podílel závodní jezdec programu F1 Nico Hülkenberg, což je pro všechny fanoušky jednoznačně výborná zpráva. Nico je renomovaný jezdec s velkým respektem v současném motorsportu a jeho zpětná vazba byla při vývoji jistě znát. Maskovaný Mégane ostatně osobně představil v akci při nedávné velké ceně Monaca v Monte Carlu. Podle jeho slov je řízení nového Méganu senzační a rozhodně je důstojným nástupcem předchozí generace. Dobře, to zní sice fajn, ale těžko předpokládat, že by Nico hlásil do světa něco jiného. Pojďme k faktům.

Manuál bude

Spekulovalo se sice o pohonu všech kol, ale nakonec to dobře dopadlo a Mégane R.S. bude mít pouze přední pohon. Ke cti Renault Sportu je nutné také přičíst možnost volby mezi automatem EDC (dvouspojka) a manuálem. O pohon se s vysokou pravděpodobností, fakticky hraničící s jistotou, postará turbomotor s objemem 1,8 litru. Výkon bude okolo 300 koní. Očekáváme také, stejně jako u Méganu GT, natáčecí zadní nápravu 4Control s vynikající obratností zejména v nízkých rychlostech. Potenciál této kombinace prý později odhalí ostřejší modely Trophy a Trophy R. 

Svět milovníků aut rozhodně potřebuje ostrou přetáčivou předokolku z Francie a my se nemůžeme dočkat finálního auta, které Renault představí na zářiovém autosalonu ve Frankfurtu.