Novinky
Nový neprůstřelný Mercedes odolá všemu
Velmi bezpečně se budou cítit osoby, které budou převáženy v novém Mercedes-Benzu S600 Guard. Značka o voze říká, že nemá slabé místo.
6.8.2014
Mercedes-Benz S600 Guard

Auto je vlastně třívrstvé. Velmi odolný je už vnější plášť, tedy karoserie. Co nezachytí ona, dokáže zachytit vložka ze speciálních materiálů. Třetí vrstva je pak samotná skořepina auta. Podrobnosti samozřejmě nedává Mercedes k dispozici, to by bylo, jako dát do rukou zbraň teroristům, ale upozorňuje, že třeba balisticky vyhovuje normě VR9, tedy odolá střelám munice NATO s tvrdým jádrem. Kdo se v tom vyzná, ten třeba ocení i informaci, že ohledně výbušnin splňuje normu ERV 2010. My tomu moc nerozumíme, ale snad by to mělo být docela dostatečné.

Každopádně je auto postavené na speciálních nápravách, které by neměly odletět ani na pražských kanálech, natož při výbuchu nějakého toho granátu. Pneumatiky se sice prostřelí, ale stále se na nich dá pokračovat až 30 km daleko. Auto má samostatný hasicí okruh, lze sem napojit kyslíkovou lahev pro případ útoku chemickými zbraněmi, slzným plynem apod. V neposlední řadě je tu zdvojený akumulátor, takže při výpadku jednoho je možné fungovat na druhý.

Auto je samozřejmě extrémně těžké. Konkrétní hodnotu firma nesdělila, ale poradí si s ní jen vidlicový dvanáctiválec s výkonem 390 kW a točivým momentem 830 N.m. Maximální rychlost je kvůli hmotnosti omezena na 210 km/h. Samozřejmě, že těžkému vozu musela být přiřazena i speciální pružicí jednotka. Jde o zásadně předělané vzduchové pérování Airmatic, které třeba snižuje světlou výšku, aby se lépe ochránil podvozek. Zajímavé jsou třeba i brzdy. Vepředu dostaly větší třmeny, kam se vejde šest pístků!

A jedna perlička na závěr. Okna jsou tak velká a těžká, že je neovládá elektrický motůrek, ale hydraulika.