Novinky
Novinky z Detroitu: Návrat brutálních pickupů
Když v USA zdražoval benzín a finančním trhem otřásala finanční krize, vypadalo to, že už velkým a nenasytným pickupům odzvonilo. Ale uplynulo pár měsíců a Ford F-150 je zase nejprodávanějším vozem a v Detroitu to duní jejich hřmícími motory.
15.1.2015
Ford F-150 Raptor - hlavní

Ford F-150 Raptor

Nová generace Raptoru má být tak ostrá, že i majitelé slabších Fordů Mustang raději zůstanou na parkovišti s vypnutým motorem, aby si jich tahle bestie nevšimla. Tohle je špička nabídky Fordu F-150, a to nejen co do motoru. Už rám je to nejpevnější, co se nabízí. Motor a karoserie dostaly spoustu hliníkových dílů. A tak je auto o 226 kg lehčí.

 

A i když auto přišlo o gigantický V8 6,2 l a místo něho má V6 EcoBoost, není třeba se obávat, že by vůz nebyl důstojným nástupcem. Naopak. Výkon 305 kW a točivý moment 588 N.m je dostatečnou vizitkou. Samozřejmě, že tu je speciální systém, který srovná do řady všechny pomocníky pohonu, stabilizace a brzd podle toho, jak si řidič zrovna přeje. Takže může mít vše přizpůsobené pro sprint na silnici, stejně jako šplhání po skalách, klouzání po písku apod…

 

Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE

Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE
Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE
Dodge

 

Asi neumírněnější ukázkou amerického pickupového trhu je tu tenhle Dodge, který dostal nový vidlicový šestiválec o objemu tři litry. Je to diesel a nabízí výkon 179 kW a točivý moment 570 N.m. Podle technických údajů má spotřebovat v průměru 8,1 l na 100 km. A jak to dokáže? Třeba systémem Stop-Start či automatickým snížením podvozku při dálniční rychlosti.

 

Ram 1500 Rebel

 

Zepředu dost brutálně, jinak celkem univerzálně vypadající nový RAM má představovat volbu pro ty, kteří se chtějí odlišovat. Hlavně tak, že ukážou svou sílu. Takže pořádně velký přední chladič není pochromovaný. To by rebel neudělal. Ten si ho nechá potáhnout speciálním černým nástřikem. Pak jsou tu LED světla a dva vstupy vzduchu z kapoty, aby se mohl vůz pěkně brodit. K tomu dopomůže i největší světlá výška mezi všemi konkurenty – 26 cm.

A co je pod kapotou? Buď 3.6 Pentastar V6 s 227 kW a 364 N.m nebo 5.7 HEMI V8 s 294 kW a 555 N.m.

 

 

Toyota Tacoma

 

Do boje s americkou konkurencí také vyráží (chtělo by se říct japonská, ale jde o vyloženě o americkou divizi) Toyota. Ta přepracovala Tacomu, aby byla víc zajímavá. Dostala vzhled podobající se 4Runneru, dostala LED světla, na čelní sklo namontovanou GoPro kameru a ekologické motory. Základem je čtyřválec 2,7 litru, silnější je šestiválec 3,5 litru s atkinsonovým cyklem.