Novinky
Novinky z Detroitu: Chevrolet Volt v novém
Druhé vydání Chevroletu Volt je opět hybrid. Ale z chyb se už poučil a snad to s ním dopadne lépe, než dosud. Jeho hlavní zbraní pro boj s konkurencí je lepší design, delší dojezd a pět míst.
13.1.2015
Chevrolet Volt II

Chevrolet Volt nadchl novináře, kteří mu přisoudili dokonce i titul Auto roku pro Evropu v roce 2012. Jenže jejich nadšení tak nějak nesdíleli zákazníci, kteří si nekupovali ani Chevrolet Volt, ani evropského sourozence Opel Amperu. Byl to docela propadák a spekulovalo se, že tohle duo po skončení životního cyklu nebude mít nástupce. Jenže emisní limity tlačí víc než kámen v botě, a tak Chevrolet představil na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu novou generaci.

Upsizing

Jádrem vozu jsou akumulátory s kapacitou 18,4 kWh, které stále praktikují na Li-On bázi. Ty dodávají energii dvojici elektromotorů o výkonu 11 kW s točivým momentem 398 N.m. K tomu je ve voze navíc zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 75 kW, který funguje jako generátor proudu.

 

Na jedno nabití tak vůz dokáže ujet až 80 km (tedy stejně jako dosud), ale s extenderem pak vzrostl dojezd až na 676 km (dříve 500 km). Něco nového tu ale přece jen je. A to jsou již zmíněné akumulátory, které jsou menší, lehčí a nemají 288, ale jen 192 článků. Úspora hmotnosti tak je nemalá – 40 kg.

Pětimístný

Auto dokáže jet rychlostí až 157 km/h a z 0 na 96 km/h (60 mph) zvládne za 8,4 sekundy, což je o 7 % lepší výsledek než u předchůdce.

Rychlost je zajímavá i u dobíjení. Za 13 hodin se auto dobije ze 120 V zásuvky, 4,5 hodiny stačí u 240 V. To, co je na autě ale neméně zajímavé, je jeho design. Především auto už nevypadá jako nakopnuté zezadu. Má velmi čistou linii sedanu, která je ovšem podřízená speciálním potřebám nízkého odporu. Dál se o designu bavit nemusíme, ten je záležitostí osobních preferencí. My se spíš podíváme do interiéru, kde největší změnou je rozšíření počtu sedadel na pět. Původní Volt byl totiž podle papírů pouze čtyřmístný. Přístrojová deska vypadá velmi podobně jako u jakéhokoliv jiného osobního auta. Stejně tak dostane vůz všechny ty moderní hlídače, které nenechají auto vyjet z pruhu, zabrání mu v kolizi, pomůžou mu zaparkovat apod.