Novinky
Novinky z Detroitu: Acura NSX
Konečně nám představili novou generaci Hondy (Acury NSX). Čekání bylo dlouhé, opravdu předlouhé. Otázka ale stále zůstává – vyplatilo se?
14.1.2015
Acura NSX

Po uvedení Acury (budeme jí říkat Honda, nám je to bližší) NSX zůstala zase trapná pachuť v ústech. Auto bylo odhaleno, krásně nasvíceno, dali nám fotografie, dokonce i video vám nabídneme. Ale aby nám řekli, co má za motor, to ne. Takže zase čekáme. Bohužel už poněkolikáté. Znovu a znovu. Jestli tímhle chtěli napnout zákazníky, tak bychom chtěli Japonce upozornit, že těm už gumička praskla před několika lety a teď už raději objednávají nový Ford GT.

Takže co o Hondě NSX víme? Tak třeba rozměry: 4470 x 1940 x 1215 mm. Rozvor je 2630 mm. Design proti konceptu doznal drobných změn, a to především kvůli aerodynamice. Takže poznáte jiné vstupy vzduchu v předním nárazníku, jiný spoiler nebo boční kapsy pro chlazení.

 

Interiér jde proti trendu mnoha sportovních vozů. Tady se totiž sází na výhled. Takže A-sloupek je co nejtenčí, přístrojová deska co nejníž.

A co dál víme? Tak třeba to, že technika vozu spoléhá na vidlicový šestiválec a čtyři elektromotory. Ve výsledku to má dát něco přes 550 koní. Kolik to bude? Uvidíme. Každopádně bude asi tím velkým soupeřem právě Ford GT, který má také motor V6, ale bez elektrohrátek, zato s dvojicí turbodmychadel a s výkonem 600 koní. A opět srovnání – Honda bude mít devítistupňovou automatickou převodovku, Ford sedmistupňovou.

 

Systém Hondy se dokáže naladit do čtyř režimů: Quiet, Sport, Sport+ a Track. Jistě je vám jasné, že ten tichý mód je čistě elektrický. A čím dál poleze řidič s voličem, tím víc bude auto drsnější a drsnější. A kdy budeme vědět všechny detaily, ceny apod.? Bohužel. Zase jsme v informačním vzduchoprázdnu. Hovoří se o základní ceně 150 000 dolarů, ale kdoví jestli.