Novinky
Nové Porsche Cayenne Turbo nabídne drtivou sílu
U Porsche je úplně jedno, jestli sednete za volant řady 911, Panamery, Cayennu nebo některého z menších či větších aut. Všechny tyhle stroje prostě pořád chcete řídit, protože mají nezaměnitelné sportovní kouzlo. A nový Cayenne Turbo nebude jiný.
13.9.2017, Martin Müller
Porsche Cayenne Turbo 13

Cayenne Turbo ještě stále nepředstavuje samotný vrchol nabídky, ten přijde příští a možná až přespříští rok, přičemž dostane hybridní techniku. Už samotný osmiválcový základ v podobě modelu Turbo však na silnici vyklepe téměř všechno a všechny. Nový Cayenne už jsme si celkem podrobně představovali. Teď se však na nové Turbo můžeme podívat řečí čísel, která jsou ohromující.

Dobře spočítaný recept

Objem motoru čtyři litry, dvě turbodmychadla, osm válců, výkon 404 kW (550 koní) a jen těžko představitelných 770 Nm točivého momentu. Hmotnost zůstává na hranici dvou tun. A teď to nejlepší! Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost těsně pod 290 km/h. Samozřejmě, že nic z toho nebude zadarmo. Nový Cayenne na německém trhu stojí od 138 850 eur, což je zhruba 3,6 milionu korun. Jenomže aby SUV umělo něco podobného?

A navíc je to Porsche. Nejen tedy jen o to, že dynamika v reálném světě bude plně odpovídat (ne-li lehce převyšovat) papírovým údajům, ale budete ji moci plně využít za všech podmínek. Z toho důvodu se nový Cayenne Turbo dočkal řízení obou náprav a pneumatik se šířkou, kterou byste nejspíše nehádali ani kamionu. Ty přední ještě ujdou, mají rozměr 285/40 R21. Ale ty zadní? S hodnotami 315/35 R21 se budou těžko shánět...

Vyspělý podvozek

Jen v pneumatikách schopnosti nového Cayennu Turbo ale nevězí. Zajemci o vskutku dynamické svezení si totiž mohou přiobjednat i karbon-keramické brzdy PCCB, které dále snižují neodpruženou hmotnost, a vůbec nejzajímavější příplatkovou položkou jsou aktivní podvozkové stabilizátory, které dokonale vyrovnají karoserii při zatáčení. Jsou navíc elektrické, což zajišťuje ještě rychlejší odezvu při prudkých změnách směru. Cayenne Turbo tak bude jezdit jako po kolejích. K tomu všemu ale nabídne také druhou generaci systému pro natáčení zadní nápravy, která je ještě přesnější a vozu dodává neuvěřitelnou dávku agility.

Pokud se vám novinka ze stuttgartské dílny líbí, objednat si ji můžete už teď. V takovém případě zavítá do vaší garáže ještě před koncem letošního roku. Výroba už totiž běží na plné obrátky, neboť je očekáván enormní zájem. Koneckonců jde o nejprodávanější model v historii značky, a když si jej půjde objednat i s benzinovým osmiválcem...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama