Novinky
Nové Audi Q7 zhublo přes 300 kilogramů!
Audi včera ráno unikly fotografie nové Audi Q7 na internet. A když už byly venku, tak odpoledne holt auto vytáhli ven oficiálně. Takže tady je. Co je na ní nejlepší? Zhubla až 325 kg!
13.12.2014
Audi Q7 II

To, co bylo Audi Q7 vytýkáno nejvíc, si vzali konstruktéři k srdci. Nová Q7 je tak lehčí. A to výrazně. Opravdu výrazně. Tři sta kilogramů je opravdu velký kopec plechů. Ale měli kde brát. Vždyť dosavadní řada si musela poradit s více než dvoutunovou zátěží. Takže třeba auto s novým třílitrem bude mít 1995 kg, což by mělo být nejméně ve třídě.

Kde dosáhli takové úspory? Především se sto kilo ušetřilo rozšířením vysokopevnostní oceli na základní konstrukci vozu. Pak naopak vyšším využitím lehkých materiálů. Například dveře jsou už kompletně z hliníku (-24 kg).

 

Auto je dlouhé 5,05 m, což znamená, že o kousíček se vůz zkrátil a je dokonce užší. Uvnitř má být však více místa. Mnohem více místa. To byla další výtka k první generaci – na to, jak byla velká, bylo uvnitř neskutečně málo místa. Takže úspory znamenají mnohem větší prostor.

Vůz bude mít tradiční výbavu značky, takže se sem dostane virval cocpit, který dnes známe z TT a Passatu. A také tu je tradiční rozhranní MMI, které se samozřejmě pořádně naboostovalo co do konektivity a takových těch všech moderních legrácek. Hodně zajímavé jsou ale doplňkové výbavy. Například pro sedadla vzadu může být speciální multimediální systém s dvojicí tabletů o úhlopříčce 10,1 palce s plnou konektivitou (i NFC a LTE). Kdo chce perfektní audio, ten sáhne po příplatkovém 3D Bose nebo ještě vyšším Bang & Olufsen Advanced Audio Systém, které je také 3D, má 23 reproduktorů a zvukový výkon 1920 wattů.

A co motory? Očekávejte třeba diesel o objemu tři litry s výkonem 200 kW. Později přijde i slabší verze se 160 kW. Výkonnější verze má zrychlit na stovku za 6,3 sekundy a spotřebovat má podle tabulek v kombinaci jen 5,7 litrů na 100 km. Ale samozřejmě, že téhle hodnotě nevěříme ani za mák. Benzínový třílitr bude mít výkon 245 kW, stejné zrychlení, ale spotřebu 7,7 l na 100 km v kombinovaném provozu. Pro asijské a americké trhy bude i 2.0 TFSI (185 kW). Nás ale hodně bude zajímat plug-in hybrid s 275 kW, který by měl mít spotřebu jen 1,7 l na 100 km. Myslete si o tom co chcete.