Novinky
Nová Toyota Hilux: Něco se nemění, sláva!
Jsou auta, která s každou novou generací přinesou revoluční změny. A pak jsou auta, která se sice změní, ale to hlavní v nich zůstává. Toyota Hilux patří k těm druhým. Sláva!
27.5.2015
Toyota Hilux - Obrázek 3

Taky se bojíte, jak dopadne nový Land Rover Defender? Říkáte si, že starý hranatý Fiat Panda je lepší než ten moderní nejkulaťoulinkatější pandíček? Tak jsme na tom podobně. A tak jsme se báli, co se stane s Toyotou Hilux. Nevezmou jí to hlavní, co ji dělá tou tradiční pracovní Toyotou, která se nezalekne terénu ani silnice? Zdá se, že ne.

Auto má pořád ty samé přednosti. Třeba tuhou zadní nápravu s listovými pery. Jen je rozšířená pro lepší stabilitu, pera mají lepší charakteristiku, stejně jako tlumiče. Vepředu jsou dva lichoběžníky se silnějším stabilizátorem.

Všechny změny na podvozku nemají autu ubrat jeho pracovitost, ale zlepšit chování na silnici.

Motory samozřejmě také prošly změnami. Teď vám ale budeme povídat o agregátech, které byly představeny v Austrálii, v zemi, kde bylo auto představeno a kde začne výroba. Jsou tady dva naftové čtyřválce o objemu 2,4 a 2,8 litru. Menší motor má výkon 119 kW a točivý moment 400 N.m. Větší 132 kW a 450 N.m. Pak tam mají i dva benzíňáky – 2,7 l se čtyřmi válci (122 kW) a čtyřlitr v šesti válcích (207 kW). V nabídce budou šestistupňové převodovky v manuálu i v automatu.

Auto uveze 1250 kg nákladu a utáhne přívěs těžký až 3,5 tuny.

Zajímavý je i interiér. Už byste ho nerozpoznali od osobáku. Vždyť místo klasického rádia má ve vyšších výbavách velký dotykový displej. Takže tu chybí byť jediné tlačítko na rádiu. Klasicky mechanicky se ovládá už jen klimatizace.

Podívejte se na test Toyoty Hilux v Autosalonu:

Toyota Hilux DC 2,5D-4D VEA L2Z hasičský speciál I
Toyota Hilux DC 2,5D-4D VEA L2Z hasičský speciál II
Toyota Hilux DC 2,5D-4D VEA L2Z hasičský speciál III