Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
Zprávy
Nová Mazda 6 dostala turbomotor s výkonem 250 koní
Na první pohled stejná, při bližším seznámení v mnohém odlišná. Přesně tak působí modernizovaná Mazda 6, která si světovou premiéru odbyla na autosalonu v Los Angeles. Vůz nebude nijak revoluční, přinese ale svěží technologie a hlavním hybatelem se stane přeplňovaný agregát o objemu 2,5 litru.
30.11.2017, Martin Müller
Mazda 6 facelift 3

Na příchod nové Mazdy 6 už čekáme dlouho. Japonskému výrobci se však i přesto povedlo utajit zásadní informaci o novém motoru, který sem dorazí z většího modelu CX-9. Důvod je jediný - konkurenceschopnost. Nabízet totiž vrcholný motor s výkonem „pouze“ 141 kW v dnešní střední střídě opravdu nestačí, a tak sáhli Japonci po přeplňování.

Turbo u Mazdy?!

Výsledkem je motor s označením Skyactiv-G 2.5 T, který, jak bylo řečeno, už známe. V nové Mazdě 6 však přibude vylepšený systém Dynamic Pressure Turbo, který má za cíl účinně snížit reakční dobu turbodmychadla na úplné minimum. Podle motorářů prý dokonce nepoznáte, že by vůz turbo měl. Dále tu bude funkce vypínání dvou válců v rychlostech od 30 do 80 km/h, díky čemuž by motor měl být vůbec nejefektivnější ze všech srovnatelně výkonných benzínů. A jaký bude tedy výkon? Celkem 186 kW a 420 Nm točivého momentu, což lehké šestce jistě bude stačit.

Co dalšího se změnilo? Vnější vzhled, ikonická červeň i profil vozu zůstal beze změn a pokud nejste odborníky přes estetiku, na první pohled si ničeho nevšimnete. Až bližší pohled odhalí drobné změny na obou náraznících, inovované mlhovky a pozměněnou grafiku LED světel. Nový je také vzhled 17 a 19palcových kol.

Více komfortu a jistoty

V interiéru pak naleznete vyspělejší infotainment s osmipalcovým displejem a podporou internetového připojení Mazda Connect, head-up displej a lepší a příjemnější materiály. Za zmínku stojí kůže Nappa, pravé dřevo a celkově vzdušnější pojetí interiéru.

Mazda si je zároveň jistá, že si řidiči více užijí také pocit z jízdy. Zapracovala totiž na podvozku, který je nyní pevnější a z vozu by se tak měl vytratit onen trochu papírový dojem. Měl by působit hodnotněji, izolovaněji a v limitních situacích i daleko více neutrálně. Řidič by měl zároveň cítit více zpětné vazby ve volantu.

Pokud vás nová Mazda 6 zaujala, počítejte, že bude stát zhruba stejně jako doposud. Ceny sice ještě nebyly zveřejněny, ale první zákazníci by se svých vozů měli dočkat už začátkem příštího léta.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama