Novinky
Největší nevýhoda práce pro Ferrari? Nesmíte si koupit Ferrari
Práce pro nejslavnější automobilku světa musí mít nezaměnitelné kouzlo. Na druhé straně jsou tu ale i nevýhody, třeba že vám automobilka, ani když jste její součástí, z principu neprodá nové auto. Přitom u většiny běžných automobilek to bývá přesně naopak a třeba zaměstnanci Škody si málokdy troufnou jezdit cizí značkou, vrcholové manažery nevyjímaje.
25.7.2017
LaFerrari Aperta

Pokud si myslíte, že práce v automobilce Ferrari znamená lepší přístup k jejím autům, je to úplně jinak. Marketingový ředitel Ferrari, Enrico Galliera, šel před několika dny s pravdou ven: „Víte, poptávka převyšuje nabídku. Musíme tedy určit kritéria, pomocí kterých vyfiltrujeme vhodné zákazníky.“ Zároveň s tím dodává, že obzvláště vozy z limitovaných edic jsou od počátku určeny výhradně pro loajální zákazníky, kteří Ferrari zachovávají přízeň po dlouhá léta, anebo jsou jednoduše v dobrém slova smyslu vidět.

Pouze pro vyvolené

A je to právě Galliera, jemuž je přezdíváno „Dr. Ne“. Přiznává, že říkat „ne“ se na jeho práci stalo tím nejtěžším, a když se nedávno ptal zhruba dvou stovek kolegů, zda by si pořídili nové LaFerrari Aperta, všichni do jednoho prý odpověděli, že ano. Smůla.

Nebylo by to ale pořádné pravidlo, kdyby nemělo nějaké výjimky. Ty totiž představují zaměstnanci, kteří si nové vozy Ferrari koupit mohou. Pokud hodláte tipovat, kteří lidé mezi ně patří, s vysokou pravděpodobností se vám to povede. Nové LaFerrari Aperta si mohl pořídit třeba takový Sebastian Vettel nebo jeho týmový kolega Kimmi Raikkonen. Tak alespoň, že na hvězdy seriálu F1 u Ferrari myslejí.