Novinky
Nejsilnějším Volvem v nabídce se stává nová XC60 od Polestaru
Sportovní divize automobilky Volvo vylepšila nové SUV. S modelem XC60 jsme se doposud ještě ani pořádně neseznámili, jeho vrcholná verze si už ale nyní stihla přivlastnit cenné prvenství. Půjde totiž o nejsilnější produkční Volvo v historii značky.
11.7.2017
Volvo XC60 2018 Polestar

Švédská automobilka to s propagací značky Polestar myslí opravdu vážně a poslední výtvor potěší všechny, kteří za volantem Volva hledají kromě odpočinku i nějakou tu zábavu. Jde ale také o jistou formu upevňování image, kterou by konkurenční výrobci podobně výkonných vozů neměli brát na lehkou váhu. Že se právě model XC60 na nějaký čas stane absolutně nejvýkonnějším Volvem, to jsme ale rozhodně netipovali. 

K logu Polestar se můžete u Volva dostat dvěma způsoby. Buď jde o cosi na způsob příplatkové výbavy, která vám zajistí především mírné zvýšení výkonu, auto samotné se ale zásadně nemění. Nebo jsou tu plnohodnotné sportovní modely Polestar, které zatím zastupuje námi důkladně otestované Volvo S60 Polestar. Zatím v nabídce není zdaleka tolik modelů jako u konkurentů s logy BMW M, Audi RS nebo Mercedes-AMG, ale jen si chvíli počkejme.

Výkon chybět nebude

Vedení automobilky Volvo již delší čas cítilo, že zákazníky, kteří chtějí to nejbezpečnější na trhu, ale zároveň se rádi svezou, neumí tak dobře uspokojit. Nastavený kurz se ale v současnosti mění a divize Polestar se chce o doposud opomíjenou zábavu náležitě přičinit. Nový model XC60 tak dostal výkon 421 koňských sil, což z něj činí nejvýkonnější Volvo všech dob. Vyrovná se mu sice podobně upravená verze vrcholného modelu XC90 T8, ta je však o dost větší a těžší.

Volvo navíc říká, že i přes oslnivou rychlost menšího S60 Polestar se právě XC60 stane nejrychlejším Volvem historie. Pravému petrolheadovi se překoňované SUV může jevit poněkud nešťastně, vzhledem k dosavadním zkušenostem s první vlaštovkou s rodokmenem Polestar bychom však nepředbíhali. Novinka si premiéru odbude jak jinak než ve Frankfurtu a už se moc těšíme na další zveřejněné údaje. Zda ale budou naplněna slova Henrika Friese, viceprezidenta vývoje divize Polestar, a skutečně půjde o pravé řidičské auto, to se nejspíše dozvíme až napřesrok.