Novinky
Nejrychlejší Range Rover dá stovku za 4,5 sekundy
Jmenuje se Range Rover Sport SVR. Je to bestie na čtyřech vysokých kolech. Motor dostal z Jaguaru F-Type R. A i když váží asi o celou krávu víc, zrychlení má jen o 0,3 sekundy horší.
12.8.2014
Range Rover Sport SVR

Je to neskutečné. Range Rover ve své verzi Supercharged je extrémní stroj. S tímhle SVR ale vypadá jako autíčko pro babičku na víkendové poježdění. Vždyť nové děcko od Special Vehicle Operations zvládlo severní smyčku v Nürburgringu za 8 minut, 14 sekund. A to je stejný čas, jaký má například BMW M5 E60.

Jak jsme řekli, motor je z Jaguaru. Jde o vidlicový osmiválec o objemu pět litrů s výkonem 550 koní a točivým momentem 680 N.m. Samozřejmě, že za tyhle hodnoty vděčí především kompresoru. A tak s tímto srdcem dokáže zvládnout zrychlení na stovku za 4,5 sekundy a maximální rychlost 260 km/h. A to i přesto, že je to ohromný tank s pracovním zdvihem kol vpředu 260 mm a vzadu dokonce 272 mm. Dokáže (samozřejmě, že ne touto rychlostí) přebrodit vodu o hloubce až 850 mm. Takže v terénu se asi nastaví limity spíš podle použitých pneumatik.

Na silnici ale bude vládnout. Tady spoléhá na pořádně naladěné systémy Active Torque Vectoring, Active-Roll Control a Adaptive Dynamics také Dynamic Active Rear Locking Differential. Samé zajímavé anglické názvy, že? To jsou všechny ty systémy, které posílají víc výkonu na kola, hlídají správné natočení kol, brzdy, pružení (samozřejmě tužší), stabilizaci i ABS. Z technických vychytávek bychom ještě představili speciální ventily laděný výfuk. Když není zapotřebí, motor ševelí jak kočka v klíně. Když se mu šlápne na krk, otevře se ventil a výfuk má zvuk jak hladový lev.

A podívejte se také na interiér. Především na sedačky. Ty vepředu vypadají jak z nějakého závoďáku. Ale pak se podívejte na ty zadní. Takové mít vpředu v mnohých jiných autech, tak se řidiči cítí jak Niki Lauda.