Novinky
Nejrychlejší M3 v historii je lehčí a silnější. Vznikne jich jen 1200
O jeho příchodu se dlouho ani nevědělo, ale v posledních měsících začalo být zjevné, že BMW něco chystá. Nešlo však o obyčejný model, ale rovnou o nejrychlejší M3 v historii. Novinka se jmenuje BMW M3 CS a vedle 50kilogramové úspory váhy nabídne vyšší výkon a ještě lepší jízdní projev.
13.11.2017, Martin Müller
BMW M3 CS 2

Zbrusu nové BMW M3 CS staví už od počátku na vylepšeném základu modelu M3 Competition, který je syrovější a také surovější v porovnání s běžnou M3. Vedle další úspory hmotnosti, která v porovnání se standardním provedením modelu M3 představuje až 50 kilogramů, ale nabídne daleko charismatičtější jízdní projev. BMW se totiž zaměřilo zejména na podvozek a dávkovatelnost plynu, pod kterým bude z dvojitě přeplňovaného řadového šestiválce na povel až 460 koní a dokonce 600 Nm točivého momentu.

Vůně motorsportu

Spolu s úsporou hmotnosti tak nová M3 CS zrychlí z 0 na 100 km/h už za 3,9 sekundy a rozjede se až na 280 km/h, kde ji zastaví omezovač. Vůz je ale především daleko více cítit motorsportem. Nabídne ultralehká kovaná kola, vylepšené řízení, ještě strmější projev volantu a mezi zadními koly bude hostit také vylepšený vícelamelový diferenciál s aktivní charakteristikou, který byl pro potřeby modelu CS přímo upraven.

Nová M3 CS ale není pouze o výkonu. Auto už od pohledu působí extrémně agresivně a dává jasně najevo, že jeho hlavním teritoriem nejsou silnice, ale závodní okruhy. Ultra lepivé pneumatiky Michelin zboku zdatně doplňují ještě nižší nastavce předního nárazníku, a pokud si chcete být jisti, že se díváte na model CS, stačí se podívat na kapotu. Ta dostala ještě agresivnější proporce a celá příď tak vypadá dokonale. Zadní část pak doplňují charakteristická kouřová světla, výrazně zvětšená odtoková hrana na víku kufru a samozřejmě čtveřice koncovek výfuku od divize M Performance.

Exkluzivita zaručena

Interiér pak zdobí kombinace alcantary, kterou najdete na volantu i středovém panelu, a extra jemné kůže Nappa. Zajímavostí ale je, že M3 CS vpředu nenabídne loketní opěrku a její majitelé se budou muset spokojit i se skutečností, že na palubě budou mít pouze manuální klimatizaci. To kvůli úspoře hmotnosti. Paradoxní ovšem je, že funkce elektricky nastavitelných sedadel s pamětí zůstala.

Zamilovali jste se? Není divu. Pokud však na novou M3 CS máte - a počítejte, že pod 3 miliony korun určitě stát nebude - neváhejte a k dealerovi BMW vyražte co nejdříve. Mnichovská automobilka totiž plánuje, že těchto skvostů vyrobí jen 1200 a mohlo by proto jít o poměrně zajímavou koupi i z hlediska investice.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama