Novinky
Nejcennější automobilovou značkou na světě je... Toyota
A vy jste si určitě zase mysleli, že to škodovka vyhraje.
1.6.2015
Daleko za IT giganty, ale v čele automobilek

Samozřejmě si děláme legraci, ale nejnovější výzkum společnosti Millward Brown dokazuje, že prodeje nejsou všechno. Volkswagen sice Toyotu poprvé v historii předbíhá, ale japonská automobilka v posledních letech pravidelně atakovala hranici deseti milionů prodaných vozů. A to se počítá. Proto je Toyota nejcennějším automobilovým brandem s hodnotou 28,9 miliardy dolarů. Za ní se tísní dvě německé automobilky, ale překvapivě není ani jednou z nich Volkswagen. BMW má hodnotu 26,3 miliardy a Mercedes-Benz 21,8 miliardy dolarů. Lidový vůz je ještě o poznání níž. A kdo vlastně podobné žebříčky vede? Pro automobilky je to trochu hořká pilulka – před několika dekádami by takový Ford podobnou soutěž bez problémů ovládl, ale ve světě IT magnátů a po krizovém období prostě hrají automobilky druhé housle. Lídři žebříčku totiž mají až desetinásobnou hodnotu!

Mluvíme samozřejmě o Applu s celkovou hodnotou 247 miliard dolarů. Jablečná značka vede s velkým přehledem, protože druhý Google je odhadnut na pouhých 173,4 miliard. Následuje Microsoft, IBM, Visa nebo Coca-Cola. Čínský prodejní gigant Allbaba se překvapivě při premiéře v žebříčku vyšvihnul těsně před Amazon. A Toyota jako vedoucí automobilka? Ta je až na třicátém místě.