Novinky
Nejbrutálnější Aston Martin má jméno Vulcan
Tak už i Aston Martin vyslal do světa speciál, který bude vyrobený jen v limitované sérii 24 aut a přitom ani nikdy nevyjede na silnici. Tenhle okruhový speciál se jmenuje Vulcan.
26.2.2015
Aston Martin Vulcan

V přehledu nej sporťáků ze Ženevy jsme vám přinesli zatím jen malé video příslibu toho, co Aston Martin připravil. Zadní světla, ohromné zadní křídlo a výfuky plivající oheň po stranách. A teď to neuvěřitelné cosi už britská značka vytáhla na světlo celé.

Je to speciál, který je postavený vlastně jako F1. Karbonový monocoque, ke kterému jsou přidělány další díly karoserie, motor, nápravy… O tom, že se jedná o Aston Martin, se dozvíme jedině z velkého nasávacího otvoru v přední části. Jinak tu není nic, co by chtělo hlásat do světa svou příslušnost.

Auto bude mít na rozdíl od mnoha konkurentů, kteří se moderně zajímají o elektromotory, hybridy, KERS a podobné hračičky, pouze spalovací motor. Ano, půjde o vidlicový dvanáctiválec o objemu pouhých sedm litrů. Výkon se vyšplhá na pěkných 800 koní, tedy 597 kW. Kdo vzdychl, že to není moc, tak ať si uvědomí, že jejich One-77 má koníků méně, a navíc tohle auto asi nedostane do vínku klimu, rádio, nějaké odhlučnění apod. Tady bude jen to nejzákladnější. To úplně nejzákladnější. Volant, mechanický samosvor, karbon-keramické kotouče s průměrem 380 mm vpředu a 360 mm vzadu a šestistupňová sekvenční převodovka. Úlitbou majitelům zhýčkaným třeba luxusním GT Vantage budou dvě sedačky vpředu. Vždyť k čemu je auto, kde se nemůžete o svou radost podělit.

Kdo ovšem usedne do vozu, dostane možnost se k autu nejdřív propracovat na speciální stáži s Darrene Turnerem, závodním jezdcem Aston Martinu. Ten je nejdřív naučí jezdit s Vantage S, pak s One-77, závodním Vantage GT4 a pak teprve usednou do Vulcanu, aby si vybrousili techniku, než usednou do toho nejlepšího. A cena? Tak ta se mezi slušnými majiteli Aston Martinu neříká.