Novinky
Nečekaná novinka. Nejlevnější Ferrari se jmenuje Portofino
V dnešním světě už vozy téměř nebývají představovány jinak než skrze úniky fotek krátce před oficiální premiérou. O jejich příchodu se navíc ví už dlouho dopředu, a tak jsou novinky v momentě svého představení už v podstatě staré. Ferrari to ale zvládlo a nový model utajilo až do chvíle, než nám jej odhalilo se vší parádou!
24.8.2017
Ferrari Portofino

Tohle nikdo netušil. Nikdo to ani nečekal a vzhledem k tomu, že model California T není zas až tak starý, přemýšlelo nad tím jen pár jedinců. Ferrari přesto nově nahrazuje základ nabídky zbrusu novým modelem a říká mu Portofino.

Výkon jde s dobou

Portofino je otevřený roaster stejně jako California T, ovšem jeho technické údaje jsou pořádný krok dál. I základ nabídky Ferrari se přece musí držet s dobou. Portofino tak z dvojitě přeplňovaného osmiválce o objemu 3.9 litru doluje až 590 koňských sil a 760 Nm točivého momentu, který je navíc dostupný v širokém rozmezí mezi 3 000 až 5 200 otáčkami. Takové parametry dovolí otevřenému kabrioletu zrychlit z 0 - 100 km/h už za 3,5 sekundy a bez problému dosáhnout i na magickou hranici 200 mil v hodině, tedy rychlosti 320 km/h.

Ferrari dále uvádí, že inovovaný motor modelu Portofino v sobě ukrývá nové pístnice i ojnice a že si kompletně pohrálo také s přívodem vzduchu. Motor by proto měl mít ještě brisknější reakce na plynový pedál a minimalizovat tak odezvu na roztočení turbodmychadla. Dále se uvnitř vozu nachází vylepšené výfukové potrubí složené z jednoho kusu a spolu s vylepšenou redistribucí toku výkonu při přeřazení je motor Portofina nejen silnější, ale také úspornější, než tomu bývalo u odchoduvší Californie T.

Krásné jako Superfast

Jízdním vlastnostem dále napomohou kompletní hliníkové šasi, magnetické tlumiče a samozřejmě i poslední generace elektronicky řízeného zadního diferenciálu Ferrari. Pravdou také je, že Portofino vypadá daleko lépe než jeho předchůdce. V jeho tváří je patrná jasná inspirace modelem 812 Superfast, čímž působí agresivněji a méně vykuleně než California.

Uvnitř vozu se pak nachází stejný volant, jaký má nový Superfast, a stejně tak se zde objevuje i nejnovější infotainment se širokoúhlým displejem. Portofinu to zkrátka sluší jak zvenčí, tak uvnitř, a přestože prozatím nemáme více technických informací, pokochání se v galerii vás jistě uspokojí. Více budeme vědět samozřejmě ve Frankfurtu.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama