Novinky
Na prodej je formule po Schumacherovi. V roce 2001 s ní vyhrál titul
Současný zdravotní stav jednoho z nejlepších závodních pilotů historie vám asi připomínat nemusíme. Dřívější dohady, že Michael už opět mluví, byly bohužel oficiálně vyvráceny a návratu legendy se tak nejspíše už nikdy nedočkáme. Malou útěchou vám ale nyní může být jeho stroj, se kterým v roce 2001 získal titul mistra světa.
29.9.2017, Martin Müller
Ferrari F2001 no.211 8

Nádherné Ferrari F2001 hledá nový domov a koupit si jej může doslova každý. Jde o vůz s číslem karoserie 211, se kterým Michael vyhrál kupříkladu i nejslavnější automobilový závod, tedy Velkou cenu Monaka, a pomohl Ferrari získat už 11. pohár konstruktérů nejprestižnější automobilové soutěže. V roce 2001 navíc neplatila tak přísná pravidla a v platnosti nebyly ani mnohdy nesmyslné restrikce. Tato formule proto zní, jako kdyby ji stvořili sami bohové. Prská, plive... a ten jekot?!

Nekonečné otáčky!

V jejích útrobách se nachází atmosferický desetiválec o objemu 3 litry, který je schopen vyprodukovat až 900 koní. To nejlepší ovšem přichází v momentě, kdy se dozvíte, za jakých podmínek motor daný výkon nabídne. Točí totiž 18 500 otáček a největší „šťávu“ má samozřejmě až úplně nahoře. Takový motor by alespoň jednou za život chtěl zažít každý...

Schválně s námi zavzpomínejte na dobu před 16 lety a pusťte si kompletní závod onoho vítězného závodu v Monaku. Záznam je sice v úředním jazyce Monackého knižectví, po úvodním nastartování desetiválcových motorů vám to ale dočista přestane vadit.

Cena není lidová

A teď ta obrácená strana mince. Koupit si v podstatě netknuté Ferrari F2001 může skutečně každý. Ovšem ne každý má 4 miliony amerických dolarů, na které je cena ikonického stroje odhadnuta. To je v přepočtu skoro 90 milionů korun. Navíc ani to vám nakonec stačit nemusí, protože kam až se cena vozu s číslem 211 doopravdy vyšplhá, je otázkou.

Majitel má však jisté, že do své garáže zaparkuje jeden z klenotů a milníků historie motorsportu - navíc po Michaelu Schumacherovi.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama