Novinky
Na přetížených českých silnicích přibudou pruhy navíc. Víme kde
Na celkem 11 silnicích první třídy se velkému množství řidičů již brzy uleví. Ministerstvo dopravy zde plánuje navýšit kapacitu jízdních pruhů pomocí uspořádání v režimu 2+1, kdy v jednom směru vedou hned dva pruhy.
7.8.2017
Na přetížených českých silnicích přibudou pruhy navíc

Podle MF Dnes, která tuto informaci přinesla, je v plánu takto upravit především několik silnic prvních tříd kolem Prahy a ve Středočeském kraji. Právě tyto oblasti jsou dopravně velmi vytížené a dva pruhy přestávají velkému množství řidičů stačit. To pak stačí pár kamionů nebo jeden loudal a kolony jsou na světě. Jak to bude v praxi vypadat ukazuje již upravená silnice mezi Mirošovicemi a Benešovem. Komunikace zde byla dostatečně široká, a tak v praxi stačilo přimalovat nové značení na vozovce a přidat kužely pro lepší orientaci řidičů.

Výsledek si pochvalují nejen samotní řidiči, ale také policie. Doprava se zde výrazně zklidnila a netvoří se tolik kolon. Podobného řešení se ale dočká i několik předem vytipovaných silnic po celé republice. Například v Libereckém kraji se takto již upravuje silnice I/13 u Jítravy ve směru na Chrastavu, která by měla být otevřená ještě letos. Dále se počítá se silnicemi I/65 a I/15 u Jablonce nad Nisou, ale také s těmi mezi Pískem a Pištínem u Českých Budějovic, mezi Prahou a Kolínem nebo mezi Mělníkem a Velvary.

Rozšíření mohou bránit protesty

Ředitelství silnic a dálnic mělo v plánu do takové modernizace zahrnout i velmi vytížené silnice I/11 mezi Třebechovicemi pod Orebem a Týništěm nad Orlicí. Právě tudy denně projedou tisíce řidičů, kteří jedou z Hradce Králové do Ostravy a naopak. O tom, že je zde potřeba silnici rozšířit, se mluvilo už v loňském roce, ale celá jednání zarazili rybáři a místní zemědělci, kteří se báli, že budou mít ztížený přístup na své pozemky.

Ačkoliv toto rozšíření vítají jak řidiči, tak policisté, ne všichni tuto úpravu berou jako to nejlepší řešení. Pro MF Dnes se takto vyjádřil například Petr Vomáčka z ÚAMK. Ten si sice myslí, že taková úprava lokálně dopravě trochu pomůže, ale v žádném případě nenahradí chybějící dálniční síť. Navíc jsou podle něj jednotlivé jízdní směry od sebe oddělené ne úplně vhodně, tedy použitím zeleno bílých plastových kuželů. Podle Vomáčky by byla mnohem vhodnější alespoň lanová svodidla, která jsou schopna zamezit vjetí auta do protisměru. Proti těm ale vystupují hlavně hasiči a záchranáři, kteří by tak mohli mít ztížený přístup k případným nehodám.