Novinky
Monstrum od Zagata
V roce 1957 usedl Stirling Moss do kokpitu závodního stroje Maserati 450 Costin Zagato v rámci závodu Le Mans. Říkal mu monstrum. A nyní je tu monstrum další. Opět od Zagata.
29.5.2015
Maserati Mostro Zagato a

Tato italská karosárna, která nemá na zakázky nouzi a finanční krizi překonala v rytmu valčíku, představila na Concorso d’Eleganza di Villa d’Este jeden vůz, který má být následovníkem výše zmíněného Monstra. A tak se jmenuje Maserati Mostro Zagato.

Podívejte se na design a poznáte, že tohle je opravdu důstojný nástupce. Hlavní znaky zůstaly zachovány. Dlouhatánská příď s povystrčenými blatníky, kulaté boky a typická zkrácená záď. Auto nádherné. V černé barvě téměř dokonalé, ale prý bude i v červené. Ale kolik? To nevíme. Postaveno bude jen pět kusů. Takže jaký bude poměr černých a červených nevíme, i když všechny kusy jsou už prý prodány.

 

A proč je o auto taková rvačka? Právě pro tu exkluzivitu. Pro to jméno Mostro i pro Zagata. I když autorem je designér této milánské karosárny Nori Harada. A také pro techniku. Vždyť základ je tradiční kompozitový monocoque, ke kterému jsou připevněny pomocné ocelové rámy nesoucí nápravy, motor a karoserii.

Auto pohání atmosférický osmiválec o objemu 4,2 litru s výkonem 420 koní, který známe z Maserati GranTurismo. Agregát je posunut co nejdál za přední nápravu. Systém transaxle zase posunul převodovku až k nápravě zadní. Nápravy jsou tradiční dvojité lichoběžníky s odpružením push-rod. Kola jsou devatenáctipalcová a jsou šroubována na centrální matice.