Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
Zprávy
MINI už je víc než Ferrari. Přehled nejcennějších značek světa
Tipli byste si, jakou hodnotu mají světově nejúspěšnější automobilky? Který výrobce stojí v čele a kdo naopak letos překvapil v negativním slova smyslu? Podívejte se na přehled automobilek, které se dostaly do první stovky nejúspěsnějších firem světa.
26.9.2017, Martin Müller
MINI Concept

Jako mnoho jiných značek dneška, i automobilka MINI se snaží apelovat na osobitý styl, kvalitu a zajímavý retro design. A vyplácí se to. Dnes má totiž větší hodnotu než italská ikona Ferrari. MINI se ve světovém žebříčku všech značek v současnosti nachází na 87. místě, neboť se pyšní celkovou hodnotou 5,11 miliardy dolarů. Ferrari oproti tomu anayltici ocenili na 4,87 miliardy dolarů. Ve srovnání s jinými automobilkami jsou však obě značky stále trpaslíky.

Potenciál, image, aktiva

Žebříček se přitom neskládá pouze ze současných aktiv, ale počítá také s budoucím potenciálem značek a bere v potaz i jejich servisní a doplňkové služby. Jde zkrátka o celkovou image. A MINI jen v prvních osmi měsících roku 2017 zvedlo objem prodaných vozů v porovnání s loňskem o 3,1 %. Největší podíl na tom mají dva modely. Nový Countryman a MINI Cabrio.

Jak jsou na tom ale ostatní značky? Snad nikoho nepřekvapí, že světovým lídrem mezi automobilkami je stále Toyota. Ta se s hodnotou 50,291 miliardy dolarů dočkala celosvětově sedmé pozice. Hned za společností Samsung a před Facebookem. Za tím je pak na devátém místě Mercedes-Benz, který japonskou automobilku stíhá s hodnotou 47,829 miliady dolarů. Zajímavé je pak sledovat i chvost první stovky, na který se dostala dokonce už i automobilka Tesla Motors.

Přehled nejcennějších značek světa.
Přehled nejcennějších značek světa.
Interbrand
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama