Novinky
Miliardáři nestačila Ferrari, tak si postavil vlastní supersport
Jméno James Glickenhaus prošlo světovými médii mnohokrát. Třeba tím, že si nechal na zakázku postavit speciály P4/5 a P4/5 Competizione na bázi vozů Ferrari. A jelikož to s Italy nějak drhlo, tak si prostě postavil vůz vlastní – Scuderia Cameron Glickenhaus SCG 003C a SCG 003S.
2.3.2015
SCG003 Stradale

Vyjít s Italy je trochu náročné. Zvlášť s Italy, kteří si myslí, že jejich dílo je to nejlepší na světě a nikdo na něj nesmí sáhnout. To dnes už ví James Glickenhaus, bývalý filmový režisér (v osmdesátých letech režíroval několik filmů, kde třeba hrál Jackie Chan) a současný finančník. Svým podnikáním si vydělal miliardy, a tak si mohl dovolit si nechat postavit od Pininfariny P4/5. Jenže pak si nechal postavit od Scuderia Cameron P4/5 Competizione a udělal s ním na okruhu Nordschleife v Nürburgringu lepší čas než tovární 599XX. A to se samozřejmě nelíbilo Italům (6:51 vs. 6:58 min). Uražené pohledy se změnily v uražené ticho od Maranella, a tak se James Glickenhaus rozhodl, že jim dá jasně najevo, že si můžou trhnout nohou.

Závodní verze SCG 003C Competizione:

 

A s firmou Scuderia Cameron postavil jejich třetí auto (první byla závodní Lola). Vývoj byl jednoduchý – postavit závodní auto a to pak trochu zcivilizovat a dát ho i na silnice. V Ženevě se tak předatví obě verze. Motor dodala Honda, konkrétně Honda Performance Development. Jde o vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru dopovaný dvojicí turbodmychadel. Výkon je 390 kW při 6800 otáčkách za minutu a točivý moment je 700 N.m při 4500 ot./min. Všechna síla je přenášena na zadní nápravu pomocí sekvenční převodovky. Zatížení náprav je takřka ideální – 49 % vpředu, 51 % vzadu. Za osmnáctipalcovými koly jsou dvojité lichoběžníkové nápravy se závodními stavitelnými tlumiči od kW.

Silniční verze SCG 003S Stradale:

 

Když se podíváte na vůz samotný, přijde vám povědomý. Ne jako celek, ale v detailech. Ano, podívejte se na prototypy na LeMans a postupně si je všechny projděte. Poznáte, že tu a tam se objevují detaily, které se používají i tady. Jde tedy vlastně o speciál opravdu stavěný pro jediný účel – závodit ve čtyřiadvacetihodinovkách. Vždyť také první závod tohoto typu odjede na Nürburgringu. Silniční verze, i když se v Ženevě představí, bude připravena později. První zákazník by si měl vlz vyzvednout na konci tohoto roku.