Novinky
Mercedes třídy X je tu. Prémiový pick-up koupíte pod milion
Po loňské premiéře konceptu X jsme se na příchod pick-upu s trojcípou hvězdou ve znaku opravdu těšili. Sériový model však ani zdaleka nepřináší tolik extroverze a luxusu. Naproti tomu ale zaútočí osvědčenou technikou a také výkonným šestiválcovým motorem. A hlavně - je to Mercedes.
19.7.2017
Mercedes třídy X je luxusní pick-up.

Kdo třídu X označuje jako první pick-up od Mercedesu, trochu zapomíná na zajímavou epizodu ze 70. let s modelem W115 a také na superšílené provedení Mercedesu třídy G s přídomkem 6x6. Skutečná pravda je ale někde na půli cesty. Verze 6x6 totiž není pro běžné smrtelníky, a to nejen cenou. Navíc vzhledem k tomu, že na šestikolové Géčko potřebujete řidičák pro kamiony, mezi pick-upy osobní spotřeby vlastně ani nespadá. Třída X tak skutečně představuje průkopníka.

Základem novinky se stala současná generace osvědčeného modelu Nissan Navara. To rozhodně ničemu nevadí, oproti konceptu X je ale oficiálně představený vůz svému technickému původci daleko více podobný, zvláště z profilu. Už se tak množí názory, že je to v podstatě jen Navara s pozměněnou přídí a hodnotnějším interiérem. V něm nechybí 8,4palcový displej nebo možnost potáhnutí palubní desky kůží. Ale nepředbíhejme.

Praktický Mercedes se terénu nezalekne

Třída X přiváží řadu praktických řešení, která majitelé pick-upů ocení. Zmínit můžeme kupříkladu integrovaný zadní schůdek pod korbou, který lze odmontovat a vyklopit tak zadní víko až do svislé polohy. Za zmínku stojí také tažná kapacita 3,8 tuny nebo vyztužená korba, na kterou půjde naložit až 1,2 tuny nákladu. Oproti Navaře je nicméně třída X položená o něco níž a Mercedes tak očividně kladl důraz zejména na jízdní vlastnosti na silnici.

Terénu se však vůz stále nezalekne. Světlá výška zůstala na více než přijatelných 202 milimetrech a při zaškrtnutí položky offroadového zavěšení naroste ještě o dalších 20 milimetrů. Nájezdové úhly tak činí 30,1 stupňě vpředu a 25,9 vzadu, přičemž můžete projíždět vodou až do hloubky 60 centimetrů. Pohon všech kol ovšem není standardem. Základní verze budou v nabídce s manuálními převodovkami a pohonem zadních kol. Verze 4x4 bude k dispozici až v závislosti na zvoleném motoru a převodovce. V položkách příplatkové výbavy nebude chybět ani sedmistupňový automat.

Šestiválec i cena pod milion

V nabídce budou zpočátku tři výbavové verze, které lze jednoduše rozdělit na pracovní, civilní a luxusní. Jmenují se Pure, Progressive a Power a každá bez rozdílu nabídne podsvícení korby a 12voltovou zásuvku v zadním prostoru, která se může hodit nejen dělníkům. Nabídku motorů by měl co nevidět doplnit i vznětový šestiválec o výkonu 258 koní a 550 Nm. Jde tak o jasnou odpověď na motor V6 TDI ve VW Amarok, který se těší značné oblibě. 

Těm, kteří se nemohou dočkat, však budou pro začátek muset stačit vznětové čtyřválcové motory s objemem 2,3 litru, které jsou převzaty z mateřského Nissanu Navara. Nejlevnější verze s jedním turbodmychadlem nabídne 163 koní, dvojitě dopovaná verze pak přidá dalších 27 koní výkonu. Pro Dálný východ a země subsaharské Afriky chystá Mercedes ještě levnější zážehové provedení X 200. To nabídne 165 koní. Vzhledem k určení této verze však nemáme k dispozici další informace.

A nyní přicházíme k tomu nejzajímavějšímu. Mercedes třídy X se jako většina novinek letošního roku představí již na zářiovém autosalonu ve Frankfurtu, následný prodej započne v listopadu. Cena tohoto modelu by ale rozhodně neměla být přemršťená. Základní verze s nejslabším dieselem a manuální převodovkou totiž na německému trhu vyjde na již nyní stanovených 37 294 eur, což je v přepočtu zhruba 975 000 korun. Nezbývá než dodat, že už se těšíme na srovnávací test s Navarou. Co myslíte, kdo vyhraje?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama