Novinky
Mercedes-Benz ML po faceliftu se jmenuje GLE
Mercedes se rozhodl, že srovná všechny řady do latě. Prostě je přejmenuje, aby to bylo logičtější. V budoucnu možná bude, ale teď je to trochu hokej. Představená faceliftovaná verze modelu ML se nyní jmenuje GLE.
27.3.2015
Mercedes-Benz GLE

Je vám to jméno povědomé? Aby ne – nedávno jsme vám představili GLE Coupé, které cílí na BMW X6. A ML (promiňte GLE) má tradičně v hledáčku X5. Takže je to už jasné?

A co facelift kromě nového jména přinesl? Tak především vzhled stejný jako u GLE Coupé. Samozřejmě, že až na tu záď. Přední část je výraznější. Je kompletně nová a třeba světlomety mohou být kompletně diodové. U verze AMG pak čekejte velké vstupy vzduchu k chladičům, dvacetipalcová kola nebo čtyři koncovky výfuku.

 

A když jsme už „štrejchli“ to AMG, tak začneme s jejich motory. GLE 63 AMG spoléhá na V8 5,5 l se 410 kW a 700 N.m. Pěkná porce síly stačí na zrychlení na stovku za 4,3 s. Maximálka je samozřejmě 250 km/h. Verze GLE 63 AMG S pak má 430 N.m a 760 N.m. Výsledek je zrychlení ještě o desetinu lepší.

 

Tím jsme skončili s AMG a začněme s klasickými motory bez tunikových dodatků. Benzínové agregáty jsou dva – V6 3,0 l (245 kW) a V8 4,7 l (320 kW). Nafťáky pak reprezentují R4 2,1 l (150 kW) a V6 3,0 l (190 kW). Ale to není všechno. Poprvé je možné objednávat i plug-in hybridní ústrojí. Jeho V6 3,0 l je doplněn elektrickým motorem plněným elektrikou z 8.8 kWh akumulátorů Li-On. Souhrnný výkon 325 kW a točivý moment 650 N.m znamenají pro auto průměrnou spotřebu 3,3 l na 100 km a dojezd jen na elektriku 30 km.