Novinky
Mercedes-Benz G-Code: Malý elektrický generátor
Mercedes pro autosalon v Los Angeles představil koncept s názvem G-Code. Je to náznak nové generace G? Toho velkého asi ne, ale možná to bude náznak ještě něčeho menšího, než je GLA. Ale podívejme se hlavně na tu zajímavou techniku.
4.11.2014
Mercedes-Benz G-Code - Obrázek 6

Tohle maličké autíčko je zajímavé snad vším. Už designem nás ohromí. Mercedes, který poslední dobou osciluje mezi extrémy – od ostrých hran (GLA) po vlnobití (CLS) najednou dal v plen design, který má kulaté tvary jak ocucaný bonbón. Samozřejmě, že stačí narvat dopředu velkou masku chladiče s ohromným logem a je to zase Mercedes, ale podívejte se na záď s průběžným diodovým pásem. Poznáváte tady značku? Vidět ji zdálky, tipovali bychom Lincoln.

Už od přední masky je auto zvláštní. Za maskou jsou diody, které svítí, a to různými barvami. Ty se mění podle zvoleného jízdního režimu. Přední sloupky jsou schované za skly, B-sloupky nejsou vůbec. Boční dveře se otevírají proti sobě.

 

 

Podle tiskové zprávy je stříbrná barva dost netradiční, protože se prý jedná o jeden velký solární článek. Když navíc fouká kolem karoserie vítr, elektrostatická elektřina se dá také využívat a uchovávat.

Pojďme se podívat za ohromná jednadvacetipalcová kola. Tam jsou zajímavé pružiny. Jejich pohyb totiž generuje také elektřinu. Možná je to konečně využití nápadu, který v roce 2009 prezentovali studenti z americké univerzity MIT. Mercedes-Benz G-Code - Obrázek 8 Foto:

A co dál je na voze zajímavého? Třeba to, že je to čtyřkolka. Zadní kola pohání elektromotory, přední pak motor. Ale ne ledajaký. Jde o spalovací motor, který pracuje s vodíkem. Vodík je také základem pro větrání vozu. Při syntéze vodíku totiž vzniká kyslík, který pak je vháněn do interiéru.

Interiér je vůbec zajímavý. Žádná tlačítka, volant jak z Formule 1 a pod platem v zavazadlovém prostoru dvě skládací elektrické koloběžky.

Bude G-Code?

Otázka je, co nám chce Mercedes konceptem G-Code naznačit? Bude takhle vypadat nová generace velkého G? Asi ne. Vždyť tenhle koncept je menší než GLA. Je dlouhé jen 4,1 m. Nejpravděpodobnější je tak teorie o nejnovějším přírůstku do kategorie crosoverů, ale ještě velikostně pod GLA. Nahrává tomu i potvrzení modelu Q1 od Audi a registrace jména X2 Sport na patentovém úřadu od značky BMW. Mercedes tak nesmí v „malém boji“ chybět.