Novinky
Malý prcek v šíleném sprintu
Abarth 695 Biposto je takové malé autíčko, které by mohl někdo nazvat jen vytuněnou nákupní taškou. Jenže tahle taška dokáže sice v parkovat v garážích obchoďáků a poskakovat v kolonách aut, jenže když na to přijde, natrhne … i lepším raketám.
3.12.2014
Abarth 695 Biposto - hlavní

Právě teď vám ukazujeme auto, které představil Abarth už v březnu roku 2014. Ano, je to už docela dlouho, ale my se k autu museli vrátit, protože vyšlo takové krásné video a jsou tak fajnové fotky, že jsme si řekli, že to za to stojí. Malý Fiátek 500 je totiž v téhle úpravě nejrychlejším, a to ať bereme klidně celou historii firmy.

Tak za prvé – do interiéru dvě děti neposadíte. Asi ani jedno. Není totiž kam. Jsou tam totiž jen dvě sedačky. A ta vpředu u spolujezdce také moc vhodná k uvázání dětské sedačky, byť třeba i s vypnutým airbagem, není. Je to totiž závodní skořepina a má čtyřbodové pásy. Pak tu uvidíme velmi zajímavou manuální převodovku s odhaleným mechanismem nebo digitální sdružený přístroj. Zapomeňte na klimatizaci, rádio nebo takové serepetičky, jako jsou stahovatelná okénka. Tady je pevný polykarbonát s maličkými větráky uprostřed.

A co je místo zadních sedadel? Titanová vzpěra.

 

Zvenčí je auto opět olepeno bodykitem firmy Zender. Žádné plastíky jak z čínského hračkářství, ale pořádný kus uhlíkových vláken. Osmnáctipalcová kola (!) moc neukrývají vrtané kotouče Brembo. Biposto se od ostatních verzí 695 liší zezadu třeba tím, že nemá čtyři koncovky výfuku. Jsou jen dvě. Zato ohromné a s výrobním štítkem Akrapovič.

 

Srdcem auta je stále čtrnáctistovka s přeplňováním, která má výkon vyhnaný až na 140 kW. Je to málo? Jenže si uvědomte, že odstraněním všech těch serepetiček z interiéru se snížila hmotnost až na 997 kg. Takže na stovku zrychlí autíčko za 5,9 sekundy a maximální rychlost je 230 km/h. Samozřejmě, že sportovnímu smyslu vozu odpovídá i nastavení ABS a ESP nebo instalace samosvorného diferenciálu na přední nápravě.