Novinky
Lidový McLaren představen
Když si chce někdo koupit McLaren, musí hodně dlouho šetřit. Tedy pokud zrovna není špičkový sportovec. Ti ostatní pár let (až desítek) budou muset střádat penízky. Nebo si koupí malou a „levnou“ verzi 570S Coupe.
1.4.2015
McLaren 570S Coupe - hl

McLaren nazval celou řadu malých sporťáčků jako Sports Series. Bude jich tedy víc. Původně se o nich hovořilo jako o zabijácích Porsche 911. Jenže pravda je kousek jinde. McLaren je prostě zase o trošku dál. Porsche je velkovýrobní sériovka. 570S Coupe se sice bude také vyrábět ve větším počtu, ale ne jako 911. Navíc jsou jízdní výkony docela pekelné, i když jde o „lidovku“.

Tak třeba si představte, že základ je vlastně stejný jako u supersportů 650S nebo P1 – monocoque MonoCell II nebo vidlicový osmiválec 3,8 l s dvojicí turbodmychadel. Ten ovšem byl dost předělán a plných 30 % jeho dílů je vyměněno. Ale i tak je tu slušných 419 kW při 7400 ot./min a 600 N.m v rozmezí 5000–6500 ot./min. Autíčko pak váží 1313 kg. To je hodně málo. Opravdu hodně málo. Žádný z jeho konkurentů na tuhle hranici ani nedohlédne.

 

S tímhle motorem, sedmistupňovou převodovkou SSG a solidně širokými gumami 285/35 R20 vzadu, které se zakusují do asfaltu, tak výsledná cifra zrychlení na stovku nepřekvapí – 3,2 s. Za 9,5 sekundy už auto jede 200 km/h a maximálka je 328 km/h.

Auto je vyloženě odladěno na to, aby s ním mohl řidič jezdit klidně každý den. Takže se třeba víc dbalo, aby z 4,5 metru dlouhého a jen 1202 mm vysokého vozu bylo dobře vidět. Nebo také sedačky nemají závodní tvary, takže jsou o dost pohodlnější a hlavně se do nich a z nich lépe dostává. Také interiér je dost strohý, ale proti větším sourozencům má vše, co je třeba k pohodlí.

 

Přesto s autem bude moct majitel vyrazit třeba na trať. Vždyť tlumiče jsou stavitelné a mají nastavení Normal > Sport > Track. Takže na trati se asi neztratí.

Cenu ani datum zahájení prodeje zatím nevíme. Auto se má představit oficiálně až na autosalonu v New Yorku, což je za pár dní.