Novinky
Konspirace, nebo běžná praxe? Za nejrychlejší Kia GT stojí muž z konkurenční BMW Motorsport!
U korejské automobilky žijí v euforii. Konečně mají k dispozici sportovní sedan klasické koncepce, s nímž chtějí zaútočit na zavedené německé značky. Podaří se to? To záleží na ceně a také na tom, zda přece jen trochu konzervativní klienti vetřelce akceptují!
23.11.2017
Kia Stinger

Zúročili bavorské zkušenosti

            Mužem v pozadí je jistý Albert Biermann, jenž donedávna působil u BMW v divizi M, zaměřené na sportovní vozy. Nechal se zlákat, pustil se do práce u skupiny Hyundai/Kia a předvádí jeden výkonný automobil za druhým. Na vrcholu je zatím Kia Stinger, která právě přijíždí i do Evropy a sdílí silné šestiválce s luxusními sourozenci Genesis G70 a G80 od mateřské Hyundai, určenými především pro severoamerický trh.

            A co je na voze nového? Působivý design vychází ze studie Kia GT, vytvořené před lety v evropském designerském centru Kia Motors (a proto označení KED-8), podvozek je klasické koncepce s motorem uloženým podélně vpředu a pohonem kol zadní nápravy, případně všech čtyř kol. Jméno převzal Stinger z koncepční studie kupé GT4 Stinger, jež donedávna objížděla světové autosalony.

Vrcholem je šestiválec 3.3 Bi-Turbo!

            Všichni hovoří jen o typu s nejvýkonnějším šestiválcem! Vychází z osvědčeného motoru Lambda II T-GDI, má objem 3,3 litru a se dvěma turbodmychadly dává výkon 370 koní (272 kW)! Kupodivu manuální převodovka není k dispozici pro žádnou variantu, tedy ani pro dvoulitrové turbo či turbodiesel 2,2 litru doplněný pro Evropany! Všechny vozy mají osmistupňový automat s možností sekvenčního řazení páčkami pod volantem. Výrobce hovoří o zrychlení z klidu na stovku za 4,9 sekundy a největší rychlosti 270 km/h, vynikající jízdní vlastnosti umožňují i jízdy na okruzích.

Ostatně vrcholnou specifikaci GT na okruhu Mallorca otestoval expert Martin. Svezeme vás ve čtvrtek ve 20.15 na Prima Cool!

Autor textu: Tom Hyan

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama