Novinky
Konkurent pro BMW M5 se šikmýma očima
Luxusní značky si jdou čím dál více po krku. Jakmile jeden objeví díru na trhu, už se tam ženou další, aby ji zacelili. Lexus v tom trochu zaostává. Právě představil konkurenta pro BMW M5.
8.1.2015
Lexus GS F

Mají pár let zpoždění a trochu mají zataženou ruční brzdu, ale i tak se snaha počítá. Lexus ukázal GS F, který by měl vytvořit alternativu pro ty, kteří nechtějí ani BMW ani Mercedes a už vůbec ne Audi. A přitom budou chtít jezdit rychle, spolehlivě a na úrovni.

Sportovní sedan vychází z klasického GS, a to jak podvozkem, tak i kapotou, interiérem… Ale všechno je samozřejmě o dost sportovnější, dynamičtější a tužší. Tak například vidlicový osmiválec o objemu pět litrů pod kapotou. Má výkon 348 kW při 7100 ot/min a točivý moment 527 N.m v pásmu 4800 až 5600 ot/min. Pohonná jednotka kombinuje Ottův a Atkinsonův spalovací cyklus, a dosahuje tak co nejvyššího výkonu s nejnižší možnou spotřebou paliva za každé jízdní situace. Co to znamená? Ottův cyklus je klasický spalovací proces. Atkinsonův cyklus ale pracuje s prodlouženou expanzí a zkrácenou kompresí pomocí úpravy časování ventilů. Ten se zapíná, když není zapotřebí vysoký výkon. Řidič ani nepozná, jaký systém zrovna motor preferuje a přitom to snižuje spotřebu.

Lexus GS F
Lexus GS F
Lexus
Lexus GS F
Lexus GS F
Lexus

 

Tu by také měla snížit osmistupňová automatická převodovka s možností ručního řazení.

Součástí dlouhého seznamu standardní výbavy bude i pokrokový diferenciál Lexus TVD s vektorováním točivého momentu (používá i Lexus RC F). Navíc má tři možnosti nastavení – Standard, Slalom a Track.

Jak to bude s dynamikou, zatím nevíme. Konkurence je silnější, ale při pohotovostní hmotnosti 1830 kg bude nové GS F ze všech konkurenčních modelů nejlehčí. Takže se nechme překvapit na NAIAS 2015, kde auto vyjede poprvé živě.

Lexus GS F
Lexus GS F
Lexus