Novinky
Konečně to správné Audi S1. Může mít až 500 koní!
Německý tuner MTM nabízí rally legendu v praktickém balení. Zadarmo to ale nebude.
10.7.2015
Nákupní kabelka nakopnutá s rozeběhem

Spousta fanoušků motoristického sportu dodnes se slzou v oku vzpomíná na rallyový přízrak jménem Skupina B. Nejrychlejší auta, nástup čtyřkolek, samozřejmě pár smrťáků, ale asi nejrychlejší, nejnáročnější a taky nejnebezpečnější éra celé rallyové historie. Je mj. personifikována vozem, který do rally přinesl stálý pohon všech kol a dva roky po sobě deklasoval veškerou konkurenci. Audi Quattro, později ve specifikacích S1 a S2. Ikona osmdesátek, za kterou dnes sběratelé platí horentní sumy. Když relativně nedávno přišlo Audi s modelem A1, mnozí protestovali, aby se jeho sportovní verze jmenovala S1 prý je to házení hnoje na rallyovou legendu. Přesto se tak stalo a jde o mimořádně dravé městské mini se skvěle nastaveným podvozkem. Přece jen je to ale trochu jiná káva než šestisetkoňová příšera, co uměla stovku za dvě sekundy. Německý tuner MTM, známý razantními přestavbami vozů Audi, se teď ale historické pojítko snaží přece jenom vytvořit.

Slibuje totiž stavbu opravdové S1 rozšířená karoserie, nové gumy, závodní brzdy, skořepinové sedačky, stavitelný podvozek, ale především dvoulitrové TFSI naladěné na 420 koní, nebo dokonce pětiválec z Audi RS3 vyhnaný až na necelých 500 koní. To už vás ale bude stát něco navíc. MTM zatím pracuje na prototypu, který bude používat výhradně na předváděcí účely, ale kdyby se našlo dost zákazníků, kteří by neváhali zaplatit 120 tisíc eur, mohla by firma postavit limitovanou edici třeba deseti kusů.

Německo má pro letošní i příští rok naplánovaný vyrovnaný rozpočet, takže věříme, že pár šťastlivců určitě najde. Třeba kolem nás pak tahle kapesní dělová koule proletí na německé dálnici.